177 fans | Vote

#316 : Sur la route

 

À la suite de la mort de Johnny, les enquêteurs reçoivent de nouveaux éléments leur faisant suspecter que l'accident n'a pas été un accident. Marissa et Sadie sont interrogées. Ryan et Sadie passent de plus en plus de temps ensemble. Marissa n'arrive pas à parler de ce qu'il se passe entre Ryan et elle, leur histoire est au point mort. Sadie veut récupérer de l'argent de la part du père biologique de Johnny pour aider sa tante. Elle part donc avec Ryan dans un road trip qui ne se passe pas vraiment comme prévu. Summer s'inquiète de voir son père aussi peu souvent à la maison et décide de lui trouver la femme parfaite, alors que Taylor découvre que c'est Julie Cooper Nichol qui a mis le grapin sur le Dr. Roberts. Sandy et Matt attendent toujours le feu vert de la commission pour construire l'hôpital. C'est le père de la petite amie de Matt, Maya qui tient la tête de cette commission. Sandy décide de s'adresser à elle, chose que Kirsten ne trouve pas à son goût. Son mari suit les traces de Caleb...

> Captures

Popularité


2.6 - 5 votes

Titre VO
The Road Warrior

Titre VF
Sur la route

Première diffusion
09.03.2006

Première diffusion en France
19.10.2007

Vidéos

Marissa/Summer/Seth dans le jacuzzi

Marissa/Summer/Seth dans le jacuzzi

  

Photos promo

Photo de l'épisode #3.16

Photo de l'épisode #3.16

Photo de l'épisode #3.16

Photo de l'épisode #3.16

Plus de détails

Réalisé par : Mike Fresco

Écrit par : Mike Kelley

Audiences US : 7.36 millions

Seth, Summer et Marissa font une session jacuzzi chez les Cohen et les filles sont intéressées par la situation à trois personnes. Seth, à peine capable de manipuler une fille, encore moins deux, embarrassé, il part en se demandant où est Ryan. Mais où est Ryan ? Il est avec Sadie à la maison de la mère de Johnny, essayant de fixer la tuyauterie de la cuisine. Naturellement, il tord la clé trop dur et l'eau commence à se pulvériser partout, menant à se mouiller, un moment de flirte.

Alors quelqu'un frappe à la porte et Sadie aperçoit la police, un moment dur et effrayant. Seth appelle Ryan au sujet du jacuzzi, et Ryan lui assure qu'il sera à la maison très vite. Sadie explique alors à Ryan que les flics pensent que la mort de Johnny n'était peut-être pas un accident, mais Ryan doit rentrer à la maison et Sadie trouve que c’est préférable.

Le lendemain, Summer suggère à Marissa une virée à quatre pour le weekend. Mais elle ne se sent pas allaise vu sa situation avec Ryan et sent surtout que Summer veut arranger les choses. A ce moment là, Marissa reçoit un appel. Mais pas de Ryan. Le même Ryan emmène Seth chez Sadie pour voir ce qui l’en est après la visite de la police. Sadie lui explique que la police pense que la mort de Johnny n’est pas un accident, et que la réclamation d'assurance-vie a été rejetée tant que l’enquête n’est pas terminée. Mauvaise synchronisation, puisque la maison de sa tante vient d’être hypothéquée. Mais Sadie assure à Ryan qu'il n'y a pas à s'inquiéter. Les flics sont plus intéressés par une autre personne (pour une fois que ce n’est pas Ryan !), Marissa.

Chez les Cohen, Kirsten dit à Julie que leur budget du mois avait largement été dépassé, Kirsten essaie donc de trouver des solutions pour faire de la publicité. Julie, cependant, est plus intéressée par le café après ses folles nuits sur la banquette arrière du Dr. Roberts. Kirsten se demande si il est peut-être temps d’officialiser la relation de Julie et du Dr. Mais Julie pense que c’est une mauvaise idée, ca pourrait heurter les enfants (Marissa et Summer) et que ce n’est pas le moment des faires des vagues.

En attendant, au groupe de Newport, un client rappelle à Matt qu'il a oublié d'envoyer quelques papiers. Heureusement, sa nouvelle copine, Maya, les lui ramène. Ceci satisfait Sandy, puisqu'ils doivent obtenir la proposition du père de Maya avant le début de la semaine. Mais Matt a peur de précipiter les choses, et de tout gâcher à sa nouvelle copine. Sandy dit clairement à Matt qu'il doit avoir un rendez-vous.

Au même moment au lycée, Summer essaye toujours de joindre son père qui apparemment est encore occupé. Pendant que Summer se plaint à Seth, Taylor fait apparition entre le couple et demande qu’elles sont les nouvelles, Seth lui explique donc les faits à propos du Dr. Roberts. Taylor leur demande s’ils ont un plan d’action, à sa grande surprise Seth et Summer n’en avait aucun contrairement à elle. Taylor propose un rendez pour Dr. avec un « canon ». Mais peut-être que Kirsten pourrait lui trouver une cliente.

Après l’école, Ryan rejoint Sadie pour l’aider à refaire les murs, seulement Sadie se dirige à Brea pour aller voir son oncle, le « père » de Johnny. Ryan lui propose de l’y conduire. Elle ne veut pas, car Volchok doit déjà la conduire jusqu'à Brea. Après l’altercation entre les deux rivaux, Sadie choisit le garçon de son choix. C’est donc Ryan. Volchok vexé, il menace Ryan d’aller voir sa copine Marissa qui sera seule durant ces trois heures. Ryan n’apprécie pas cette remarque.

Pendant leur trajet, Ryan s’ouvre et lui fait part de son passé, Chino... Leur père sont allés tous les deux en prison. Ces deux jeunes ont plus en commun qu'ils auraient pensé.

De retour au groupe Newport, Sandy propose un dîner entre les Cohen, Matt et Maya. Sandy organise ce dîner pour demander un coup de pouce à Maya. Au cours de la discussion Marissa fait apparition dans le bureau de Sandy, elle a besoin de conseils concernant le plongeon de Johnny où la police la croit responsable. Sandy accepte de l'aider et de remettre son rapport à la police, il compte demander à la police de faire la déposition de Marissa chez eux.

Le soir, Julie et Kirsten travaillent chez les Cohen quand Summer apparaît, espérant trouver à son père une amie de charme. Elle est désespérée, parce qu’elle explique, que tout seul, son père tombera sur la première pétasse assoiffée d’or qui montera sur la banquette arrière de sa voiture de luxe. Summer a utilement fait une liste avec les caractéristiques qu'une femme doit avoir afin de partager des intérêts communs avec le Dr. Roberts. Naturellement, Julie, qui est actuellement empêtrée avec le Dr. Roberts ne semble pas se reconnaître sur ces caractéristiques.

Après la tombée de la nuit, Sadie et Ryan atteignent finalement Brea. Arrivés devant la maison d’oncle Jack, c'est juste un certain Dirtball qui ouvre à la porte. Assez intéressant, Dirtball déteste également oncle Jack. Il explique qu'oncle Jack s'est déplacé à Indio et c'est tout qu'il sait. Ainsi ils partent pour Indio ?! Sadie n'est pas sûre. Mais Ryan aime les longues recherches qui pourraient potentiellement finir dans le désastre.

Cette nuit, Julie attend le Dr. Roberts au restaurant habillée comme Sharon Stone l'instinct de base et en faisant un jeu de mots croisé. Deux des demandes rigoureuses de Summer. Par coïncidence, Taylor est dans l'entrée du même restaurent prenant une commande au « Barbecue Coréen ». Elle remarque le Dr. Roberts et Julie en train de lui en mettre plein la vue.
Ailleurs, Summer implore Marissa pour appeler Ryan. Le même Ryan qui actuellement se retrouve dans un motel dans le désert avec Sadie, et qui vient juste de sortir de la douche. Ryan demande si elle veut jouer au poker, et en effet elle est tentée par une partie. Mais seulement si le pari implique de se déshabiller. Ryan n’est pas inquiet vu la façon dont il est fringué. Le téléphone de Ryan sonna, voyant le nom de Marissa sur l'identification, il laisse le répondeur s’en occuper. Il perd la partie et se colle donc le sol pour dormir !

Le matin, Sadie arrive prête à continuer leur mission. Heureusement, elle pense avoir trouvé des informations sur oncle Jack dans les pages jaunes. Ryan appelle Seth pour se rassurer des ennuis qu’il risque d’avoir à son retour. Seth, qui roule dans le lit de Ryan, assure à Ryan qu'il est couvert. Après l'appel, Taylor balance rentre dans la maison des invités et balance à Seth une urgence de niveau un. Ce sont les nouvelles de Julie et du Dr. Roberts. Summer arriva pile au mauvais moment et a une furieuse envie de pulvériser Taylor (quelle jalouse !). Quant à Seth, il exprime un doute au sujet de ce rapport, Taylor indique le prochain rendez-vous du nouveau couple, pour pouvoir vérifier son scoop auprès de Seth et Summer.

En effet le Dr. Roberts est accompagné de Julie, pour une leçon de golf. Julie, ayant déjà essayée le golf, doute de ses capacités sportives. Seth et Summer se retrouve dans une voiture et aperçoivent le couple entrain de s’essayer au golf ou plutôt aux beaux-arts du baiser. Summer est effrayée et choquée !

Ryan et Sadie arrivent là où ils pensent trouver Mr Harper. Ils demandent Jack, mais il est sorti pour son travail.

Dans un endroit également malheureux, Marissa se tient sur la falaise où Johnny a plongé, revivant dans sa tête le rapport qu'elle a fait à la police le matin et ce que disait Johnny avant de tomber complètement soul. Pendant qu'elle fait demi-tour pour rentrer, Marissa voit Volchok se tenir près de la plage. Voulant être amicale, il offre à Marissa une gorgée de sa flasque. Marissa n'est pas intéressée, et Volchok lui parle de Johnny, il lui explique que si elle a besoin de discuter, elle pouvait s’adresser à lui.

À la maison, Kirsten s'inquiète pour Sandy qui bosse beaucoup et du dîner avec Maya et Matt, à cause de la proposition d'hôpital. Mais Sandy dit que le dîner doit se produire.

Dans l’Indio, oncle Jack arrive finalement. Sadie lui demande la pension alimentaire de Johnny qu’il a négligé, pour payer les trois dernières années, mais oncle Jack est en désaccord au sujet de la somme due. Il la considère comme étant quelque part autour zéro. Ainsi Sadie saisit une barre en fer dans le coffre du nouveau pick-up de Jack et heurte le rétroviseur. Soudainement c'est Sadie et Ryan contre quatre grands types qui sont tous autorisés à porter des armes à feu. N’était pas le plan original. Ryan Atwood se fait frapper par trois gars et Jack le laisse au sol dans un sale état. Chaque fois qu'il croise le côté noir du comté de Newport, il obtient des coups.

Dans un fast-food Sadie soigne les blessures de Ryan. Il l'assure que ce n'est rien de grave. Il saisit furtivement les clefs de voiture quand elle ne regarde pas. Sadie est étonnée de ne pas trouver les clefs et s’aperçoit que Ryan s’en va avec la voiture.

Le Cohen sont aux restaurant avec Matt et Maya, appréciant la conversation sur leurs rencontres. Sandy explique alors à Maya que le groupe de Newport a totalement amélioré leur proposition basée sur les suggestions de son père. Maya, admirant Sandy, dit qu'elle sera heureuse de passer en revue le dossier et de s’en occuper la semaine qui suit. Mais Sandy précise que le conseil se réunit le lundi. Ils doivent faire ceci maintenant. Après un moment de tension, Maya accepte de le faire, puis s'excuse de quitter la table. Matt est parti la rejoindre.
À la maison de Summer, Seth et Summer se bécotent, mais Summer est distraite par la relation de Julie et de son père. Puis, en parlant de ça, le docteur arriva à la maison, pleine de vie. Summer voulait lui mentionner le sujet de Julie, mais quand elle voit combien il est heureux, elle décide de ne rien dire.

Cependant, s’il y a quelqu’un qui n'est pas heureux en ce moment, c’est Ryan Atwood. Il est de retour à l'endroit où se trouve M. Harper. Mais il veut juste discuter. Il dit à Jack que son père a fait beaucoup d’erreurs. Et que la plus grand a été de les abandonner. Sans argent, ils n'ont aucune possibilité de s’en sortir. Jack fait sortir Ryan par l’employé de la vieille. Ryan est éjecté par terre, quand il se relève, Jack laisse tomber une enveloppe à ses pieds et lui dit de ne jamais revenir. Puis, dans une certaine synchronisation, Sadie arrive dans un taxi. Ryan lui remet l'enveloppe contenant de l'argent.

De retour du restaurent, Sandy dit à Kirsten que Matt vient d’appeler. Pour de bonnes nouvelles, Maya a adoré la proposition et va la proposer à son père. Mauvaise nouvelle, elle a rompu avec Matt pour se déplacer de nouveau à New York. Kirsten est perturbée. La plupart du temps parce que Sandy Cohen est devenu un homme différent. Un homme d'affaires.

Au Bait Shop, Volchok repère Marissa toute seule. Quand Marissa le repère à son tour elle prend ses affaires et décide de partir. De retour en voiture dans le désert Sadie demande à Ryan comment vont réagir les Cohen mais surtout Marissa en voyant son visage. Arrivé dans le pool house, Ryan décide d’appeler Marissa qui se trouve au poste de secours de la plage. Tous les deux admettent que leur relation ne fonctionne plus et décident donc de tout arrêter. Marissa est complètement effondrée contrairement à Ryan qui lui ira bien, certainement grâce à Sadie qui arrive juste à ce moment pour faire une revanche au strip-poker.

Traduit à partir du site tv.com par cabez4

CHAMBRE DE SUMMER

RADIO: Tout puissant a dit qu'une adolescente qui grandit à Newport Beach, voit s'offrir le monde à ses pieds. Mais tôt ou tard nous devons choisir.
MARISSA: Hey.
RADIO: Tu ne dois pas choisir pour choisir, mais choisir de plein gré.
MARISSA: Okay, qu'est ce que c'est?
RADIO: Et quand nous choisissons, nous laissons notre choix...
MARISSA: Oh, mon Dieu, tu écoutes ta propre voix.
SUMMER: Tu vois, tous les emissions que je regarde, toutes les femmes travaillent sur leur voix off. Ils vont en faire une pour April dans "La Vallée". 
MARISSA: Aujoud'hui, la plupart de ces voix ne servent à rien.
SUMMER: Elles doivent juste rendre ta vie encore plus dramatique et significative.
MARISSA: Donc tu penses que notre vie a besoin d'être plus dramatique?
SUMMER: Non, pas la notre. Mais c'est notre dernière année, le deuxième semestre, mais je pense que les choses devraient être plus poignantes. Et nous avons pas plus beaucoup de temps.
MARISSA: Ouais, bien, tu as raison à propos de la dernière partie. Nous n'avons pas plus beaucoup de temps. Parce qu'on est en retard, donc dépèche toi. Ryan et Seth nous attendent.
SUMMER: J'arrive.
RADIO: Personne m'a dit que faire un choix était facile. Mais ne pas choisir est encore moins facile... Enfin dans une certaine mesure.


MAISON DES COHEN

 SUMMER: Où es Atwood?
SETH: Je ne sais pas, et ça m'est égal.
MARISSA: Ouais, je ne l'ai pas vu depuis un moment.
SETH: Ouais, mais regarde à ce propos: le jacuzzi est chaud et spacieux. Plus, deux filles et un mec, j'aime ma position.
SUMMER: Tu sais quoi? Tu as raison, Cohen. Jacuzzi chaud, maison d'amis pour nous tout seul. 
MARISSA: J'aime bien être seule. Et j'ai déja embrassé une fille avant.
SUMMER: Et j'ai toujours voulu le faire.
SETH: Aw, vous plaisantez?
SUMMER: Tu sais ce qu'on dit, Cohen... Ce qui arrive dans un jacuzzi...
MARISSA: Reste dans le jacuzzi.
SETH: Ouais, vous etes vraiment devoué a cette blague. Je vous en félicite.
MARISSA: Qui a dit qu'on plaisantait ?
SUMMER: Ouais. Cohen, qu'est ce qu'il y a ?
SETH: Rien.
MARISSA: Tu n'es pas assez bien pour deux filles ?
SETH: Je vais appeler Ryan.


MAISON DE JOHNNY

SADIE: Fais attention. Ce tuyau est fragile.
RYAN: Ouais. Si tu es une experte, pourquoi aurais-tu besoin de mon aide?
SADIE: Je ne t'ai pas demander de m'aider.
RYAN: C'est vrai. Presque terminé. Presque...
SADIE: Attends, arrête. Pas si fort, pas si fort. Tu vas le casser!
RYAN: Je ne vais pas le ...
SADIE: Merci de ton aide.
RYAN: Prends une serviette. De toute façon, tu es toute seche, donc.....
SADIE: Non, c'est bon.
RYAN: Okay, bien.
SADIE: Oh, je vais répondre et ensuite je vais chercher d'autres torchons.
RYAN: Hey, mec.
POLICIER: La résidence Harper? Nous avons quelques questions.
SETH: Tu étais supposé être là il ya une heure.
RYAN: Ouais, je sais. Je suis désolé. Nous finissions juste de peindre et l'evier était bouché.
SETH: Je suis entouré de deux filles en bikinis qui essaient de me séduire. C'est super, mais je suis effrayé... Et je suis mouillé et j'ai froid, Ryan.
RYAN: Okay, d'accord, J'arrive. Je finis juste d'éponger.
SETH: Qu'est ce que tu veux dire par "eponger"?
SADIE: Tu devrais probablement rentrer chez toi.
RYAN: Qu'est ce qu'ils font ici?
SADIE: Ils doivent me poser quelques questions sur Johnny.
RYAN: Quelles sortes de questions?
SADIE: Ils disent que sa mort n'est peut-être pas un accident.
RYAN: Non. J'ai vu ce qui est arrivé. J'étais là.
SADIE: Je sais. Mais ils sont obligés. Rentre chez toi. Je m'occupe de ça.
RYAN: Tu es sûre?
SADIE: Allez.
RYAN: Ouais, okay.


GENERIQUE

 

CAMPING

SUMMER: Je pense que nous devrions faire une fête. Rien qu'une toute petite. Peut-être toi, moi, Seth, Ryan...
MARISSA: Ce n'est pas une fête, il s'agit d'un double rendez vous.
SUMMER: Un double rendez vous? Coop, c'est une idée géniale. Pourquoi est ce qu'on ne le fait pas ce week end? 
MARISSA: Nous pourrions avoir l'air de faire une fête improvisée?
SUMMER: Pourquoi, comme ça tu pourras trouver une excuse pour ne pas venir?
MARISSA: Hey, ce n'est pas moi qui ne suis pas venue la nuit dernière. C'était Ryan.
SUMMER: C'est vrai. Vous trouvez toujours une excuse bidon ou je ne sais quoi d'autre?
MARISSA: Ecoute, je l'appelerai plus tard. Nous trouverons un moment pour parler, t'inquiète pas okay?
SUMMER: Tu sais, pour information j'aime notre moyen de se remonter le moral mutuellement. J'aimerais en avoir avec mon père.
MARISSA: Qu'est ce qui ne vas pas avec ton père?
SUMMER: Il travaille tard le soir depuis qu'il a quitté ma belle-mère. Il était toujours endormi quand je suis partie ce matin.
MARISSA: Peut-être qu'il est juste très occupé.
SUMMER: Ouais, c'est un fait. Mais Il s'est enterré dans son travail pour eviter de voir les choses en face.
MARISSA: Je suis sûre qu'il va s'en remettre.
SUMMER: Ouais, comme toi et Ryan. Qu'est ce que je t'avais dit. Je serai dehors.
MARISSA: Hello. Ouais, c'est moi.


MAISON DE JOHNNY

SADIE: Non, Tante Gwen, reste là-bas avec ma mère. Je ne sais pas. Je ne sais pas, mais j'y réflechi.
SETH: J'aime ce que t'as fait là-bas. Il faudra probablement qu'elle obtienne un programme TV qui lui permette de réparer ça. "HGTV's Extremely Sad Home Makeovers".
SADIE: Personne ne t'a saisi ta maison. Je te le promets. Je t'aime. Bye.
RYAN: Hey. Donc, je suis juste venu voir comment ça se passait, avant d'aller à l'ecole.
SADIE: La banque empêche ma tante d'hypotéquer sa maison. Et jusqu'à ce que les flics sachent comment Johnny est mort, il n'y a pas d'assurance pour l'accident. Donc la compagnie d'assurance a bloqué l'indemnité.
RYAN: Il est tombé de la falaise.
SETH: Ils pensent que Ryan l'a poussé?
SADIE: Je suppose qu'ils ont récupéré une nouvelle preuve.
RYAN: Quelle preuve?
SADIE: Je ne sais pas . Ils n'ont rien dit. Ne t'inquiètes pas, ils ne te suspectent pas toi. Ils ont posé beaucoup de questions sur Marissa.
RYAN: Et?
SADIE: Et j'ai dit qu'il fallait voir ça avec elle.


MAISON DES COHEN

KIRSTEN: Comme tu peux le voir, nous avons épuisé le budget de publicité de ce mois-ci. Peut-être nous pouvons compté sur OCNewMatch.com. Nous devons appeler notre vieux éditeur de Newport. Et voir s'il peut faire de nouveaux assemblages dans un de ses magazines.
JULIE: Tu veux encore de café?
KIRSTEN: Julie, tu m'écoutes? Oui, bien sûr que j'écoute. Tu fais que de parler depuis que je suis ici. Qu'est-ce que t'as? Tu as l'air d'un zombie depuis plusieurs semaines.
JULIE: Oh, encore une nuit tardive avec le Docteur Roberts à l'arrière de sa Maserati, pas moins. Je ne savais pas que les Maseratis avaient des sièges arrières.
KIRSTEN: Peut-être que vous deux devez arrêter de vous cacher et vous montrer en public.
JULIE: Je ne suis pas d'accord, ni l'un ni l'autre ne me remettra sur pied. Mais tu sais, avec la mort du copain de Marissa, Et Summer qui n'a plus de mère pour la seconde fois, Nous voulons prendre notre temps. Hello.
NEIL: Bonjour. Tu as passé une bonne nuit ?
JULIE: Toute triste.
NEIL: Ouais, nous devons parler à propos de celà? J'ai trouvé une note de Summer. Je pense qu'elle devient suspicieuse. J'ai horreur de mentir a ma fille, tu sais.
JULIE: Oui, bien, peut-être que nous devrions parler de ça. Ouvertement, bien sûr.
NEIL: Que dirais-tu de demain soir ? Je connais le parfait endroit.
JULIE: Bien, vu comme c'est dit, j'adorerais. Okay, je te vois demain. Oh, Kiks, je suis si fatigué. J'ai vraiment besoin de dormir un peu. Réveille moi dans vingt minutes.


NEWPORT GROUP

MATT: Bien, j'ai demandé l'autorisation. Malheureusement, je pense, que je les ai perdus... Oh, y'a urgence. Je vais vous le faxer d'ici.
MAYA: Tu aurais besoin d'une petite attache autour de ton doigt.
MATT: Ah bon?
MAYA: Hier c'était ton porte feuille, Lundi c'était ton Blackberry. 
MATT: Bien, je trouve que tu es très captivante le matin... L'après midi, et tard la nuit...
MAYA: Cela signifierait que tu viens ce soir? 
SANDY: Matt, nous avons plus trop de temps avec l'hopital. Tu devrais parler à... Maya, Quelle surprise!
MAYA: Bonjour, Sandy. Vous semblez rayonnant.
SANDY: Vous, aussi. Je suis désolé de vous interrompre. Dis moi quand tu es libre.
MAYA: Oh, il est libre maintenant. Personne ne respecte le timming d'une compagnie autant qu'une compagnie de filles. Um, merci pour, uh... J'aurai mon assistant qui t'apportera tes attaches. Dites bonjour à Kirsten de ma part. 
SANDY: Je n'y manqurai pas. Wow, dejà avec elle dans le bureau tôt le matin. Vous vous entendez vraiment bien . 
MATT: Elle est réellement géniale.
SANDY: Bien, je suis content d'entendre ça. Parce que si nous ne faisons pas la proposition au Dr. Griffin maitenant et le conseil qui a lieu Lundi... Nous sommes foutus.
MATT: Ouais, Je sais. Mais les choses se passent bien avec Maya et maintenant ce sera bon, Je ne peux pas juste sortir avec elle et lui demander de nous organiser un rendez-vous avec son père. Si je ne m'y prends pas de la bonne façon, ce sera un retour de flamme.
SANDY: Tu dois reussir. Le temps est compté.


HARBOR

SUMMER: Um, ouai, pourriez vous lui dire que sa fille le rapellera? Merci. Oy.
SETH: Comme dans "Vey"? Novice.
SUMMER: Apparement mon père est en opération toute la journée. Combien d'implants du mollets faut-il pour combler un homme?
TAYLOR: Hi, les gars.
SUMMER: Hey.
SETH: Hey.
TAYLOR: Donc de quoi parliez vous?
SETH: Summer est inquiète à propos de son père qui enterre sa douleur et sa solitude dans son boulot.
TAYLOR: Oh. C'est trop triste.
SUMMER: Ouai.
TAYLOR: Quel est le plan? Quoi, vous n'avez pas de plan pour y remédier?
SUMMER: T'en as un?
TAYLOR: Autant que je m'en souvienne, um... Emmène le faire une thérapie pour trouver la source de ses problèmes, Ce qui l'empêche de s'engager dans une relation durable. Ou trouve lui un rendez vous coquin, pour qu'il ne sente pas complètement seul. Est-ce qu'il a encore des trucs sur la chose?
SETH: Non, non, non, un peu de penicillinne et ça debarrassera le tout.
TAYLOR: Génial.
SETH: Cela semble fantastique.
TAYLOR: Bien. C'est bien. Tu sais, je voudrais bien faire offrande de ma mère, mais elle n'est une grande prétendante . Que penserais-tu si la mère de Seth prendrait ton père comme client?
SETH: Ce n'est pas une si mauvaise idée.
SUMMER: Ouai, mais la dernière personne que mon père choisira est ... lui même. Mais d'autre part, je peux faire une liste de tous les trucs qu'il recherche chez quelqu'un. Et choisir la femme moi-même.
TAYLOR: Très bien. Et je vais commencer par trouver toutes les bonnes choses qu'aiment faire les vieilles personnes pour leur premier rancard.

__________

RYAN: Hey, je te cherchais.
MARISSA: Oh?
RYAN: La police veut te parler.
MARISSA: Ouai. ils t'ont aussi appelé? Ils doivent venir pour parler avec tous ceux qui étaient présents.
RYAN: Non, en réalité, Sadie a dit qu'ils veulent parler uniquement avec toi.
MARISSA: Moi?
RYAN: Ouai. Tu veux que je vienne avec toi?
MARISSA: Non. Non, c'est bon. Quoique ce soit, je ne veux pas t'entraîner la dedans .
RYAN: Donc, comment...
MARISSA: Ecoute, je suis...
RYAN: Ecoute, Je sais que j'ai pas beaucoup été présent dernierement. 
MARISSA: C'est bon. Tu dois aider Gwen, c'est important.
RYAN: Ouai, je dois y retourner après le lycée, mais, um, Peut-être qu'on pourrait se voir ce soir, pour parler.
MARISSA: Ouai, bien sûr. Je ...je t'appellerai. Passe le bonjour à Sadie.
RYAN: Tu sais, tu devrais aller voir Sandy pour qu'il s'occupe de la police.
MARISSA: J'en suis sûre que ce n'est rien. Merci.


MAISON DE JOHNNY

RYAN: Hey. Donc je pense que nous devons commencer par rafistoler le mur. C'est plus marrant quand il y a de la musique.
SADIE: Non, c'est faux.
RYAN: Non, c'est faux. Tu as l'air d'être en mission.
SADIE: C'est parce que je le suis.
RYAN: Tout va bien?
SADIE: Ca ira. Premièrement, je dois donner une fessée à un imbécile de batard.
RYAN: Oh, qui doit avoir la fessée?
SADIE: Mon oncle.
RYAN: Le père de Johnny?
SADIE: On peut dire ça comme ça. Donc le replâtrement attendra que je sois revenue de Brea.
RYAN: Ouai, bien sûr. Tu veux que je t'accompagne?
SADIE: J'ai une voiture.
RYAN: Tu auras besoin de quelqu'un pour t'accompagner.
SADIE: En quelque sorte, j'en ai déja un.
KEVIN: Hey, Quoi de neuf? T'es prête à rouler?
RYAN: Qu'est ce qu'il fou là lui?
KEVIN: C'est marrant, parce que j'allais lui demander la même chose.
RYAN: Ouai, eh bien, tu es toujours aussi lourd.
KEVIN: Ouai, et moi je suis pressé de te botter le cul.
RYAN: Partir en courant, c'est tout dont je me souviens.
KEVIN: Oh, vraiment? Bien. J'ai hâte de monter sur le ring.
SADIE: Vous savez quoi? Beaucoup trop de testostérone. Le père de Volchek était un des potes de Jack Harper, Donc il sait où on peut le trouver.
RYAN: Très bien, rien ne l'empêche de nous donner l'adresse .
KEVIN: Eh, bien, j'étais impatient de faire de la route. Tu sais, rattraper... On t'enverra une carte postale.
SADIE: Ryan, non. Pourquoi ne pas juste nous ecrire l'adresse?
KEVIN: Quoiqu'il en soit. N'importe quel moyen d'eviter le père de Johnny est bonne chose pour moi. Je déteste ce mec.
SADIE: Merci. Je lui ferai tes salutations. Donc, si tu pars avec elle, rst ce que ça signifierait que ta copine sera toute seule? Parce que je pourrais lui tourner autour....


VOITURE

RYAN: Tu veux me parler du marché avec toi et Volchek?
SADIE: Je suis venue voir Johnny pendant un été, et j'étais jeune, stupide. Ca c'est mal passé.
RYAN: Dur à croire. Tu veux faire du 5 pour du 57? C'est rapide.
SADIE: Oh, c'est vrai, parce que t'en sais beaucoup toi sur la conduite à avoir dans le pays. C'était quand la dernière fois que le Suv (Sport utilitary vehicule) de tes parents est parti en direction de la côte Sud?
RYAN: Les Cohen sont mes tuteurs, pas mes parents. J'ai grandi à Chino. Mon père est en prison, ma mère... ne  travaille pas.
SADIE: Je savais qu'il y avait quelque qui ne collait pas avec toi. Dans le bon bon sens du terme. Je me demande si ton père connaitrait mon Oncle Jack. Pourquoi le connaîtrait il? En prison. Ils auraient pu être ensemble un certain temps. J'aurais pu le refaire plonger si je voulais. Il doit de l'argent à ma tante, des années de pensions alimentaires. Il est son dernier espoir. Maintenant elle a besoin de cet argent.
RYAN: Donc tu penses que tu peux le convaincre?
SADIE: Si je n'essaye pas, qui le fera?


NEWPORT GROUP

SADIE: Qu'est ce que tu penses d'un diner?
MATT: Bien Sûr. Tout ce que t'as envie.
SANDY: Demain soir. Moi, toi, Kirsten et Maya. 
MATT: Très bien, bon, ca me semble bien. As-tu bouclé dans ton bureau tout le planning des plans sociaux?
SANDY: Laisse moi parler à Maya de la propostion.
MATT: Sandy, j'ai dit que je le ferai.
SANDY: Non, c'est de mon recours. Je le ferai. Ce sera plus facile. Marissa. Entre.
MARISSA: Je suis passée à la maison. Kirsten m'a dit que je vous trouverais ici.
SANDY: Oh, la porte est toujours ouverte, chérie. Tu te souviens de Matt.
MARISSA: Je pense que j'ai besoin de vos services. Les flics veulent me parler à propos de l'accident de Johnny. Ils n'ont pas l'air de penser qu'il s'agit d'un accident.
SANDY: Ils suspectent Ryan ?
MARISSA: Non, en réalité ils me suspectent moi.
SANDY: Toi?
MARISSA: Ouais. je ne sais pas ce que qui se passe. Je sais juste que j'étais supposée aller au poste et leur donner la version des faits.
SANDY: Bien, je vais les appeler et faire déplacer le rendez vous. Nous ferons ça à la maison.
MARISSA: Oh, si tu n'y vois pas d'inconvénients, je ne préfère pas meler Ryan à ça.
SANDY: Bien sûr.
MATT: Je peux vous laisser mon bureau si vous voulez.
SANDY: Merci, Matt. Mais avant ça, nous allons nous assoir et tu vas me dire.... Et tu dois me dire toutes les choses dont tu te souviens. A propos de Johnny et toi, et de cette nuit-là.


MAISON DES COHEN

KIRSTEN: Oh, hey, Summer. Je ne savais pas que tu te joignais à nous pour cette soirée. Seth vient à l'instant de partir chercher le dinner.
SUMMER: Oh, en réalité, je suis venue pour vous voir.
KIRSTEN: Oh, tout va bien?
SUMMER: Bien, non, pas trop en fait. C'est mon père. Il semble, comme, sérieux et il faut l'aider à trouver l'amour de sa vie.
JULIE: Vraiment? Que veux tu dire par là?
SUMMER: Je ne l'ai jamais vu aussi triste. Il est rarement à la maison. Il est toujours au travail, ce qui est moche, ou à la gym, ce qui est étrange. Il a déja perdu, comme, 9 kg.
JULIE: Bien, peut-être que ça le remettrait en forme s'il rencontrait quelqu'un de particulier.
KIRSTEN: Peut-être qu'il la déjà déjà rencontrée.
SUMMER: Oh, s'il vous plait, ne dites pas ça. Mon père a des gouts désastreux pour les femmes. Si je n'interviens pas, il va se mettre avec la première fille  qui montera sur le siège arrière de sa Maserati.
KIRSTEN: Julie, pourrais-tu prendre note de ça?
SUMMER: En réalité, je vous ai fait une liste de candidates parce que je veux m'occuper de son cas.
JULIE: Elles sont toutes blondes.
KIRSTEN: Sharon Stone dans "Basic Instinct"? 
SUMMER: C'est le style de mon père. Um, et ceci est une liste des qualifications non négociables qu'elle doit avoir.
JULIE: Stabilité mentale , fervente de mots croisés , aimant les chevaux....   Doit avoir de l'argent, chirurgie-plastique libre, aime voyager en Italie.
KIRSTEN: Ceci ne laisse pas beaucoup de cas intéressants, Summer.
SUMMER: C'est juste ce que mon père n'avait pas en commun avec les deux femmes précédentes, Et elles l'ont quitté, donc... C'est justement ce qui est injuste pour lui et pour moi....
JULIE: Okay, bien, nous allons voir ce que nous pouvons faire.
SUMMER: Vraiment? Merci beaucoup les filles. Ceci signifie beaucoup pour moi. Je vais voir si mon père est rentré à la maison. Salut.
KIRSTEN: Que vas-tu faire, Julie?
JULIE: Je ne sais pas. Est-il possible que je ne soit pas assez bien pour lui? Est-ce que je dois vraiment être comme toutes ces choses ? 
KIRSTEN: Julie, tu ne sera jamais tout ça. Okay, blonde, peut-être. Voyager en Italie, pas tellement. Tu dois dire la vérité à Summer.


DEVANT UNE MAISON

RYAN: Le type entretient vraiment bien son terrain.
SADIE: Ouai, Oncle Jack est un voisin tellement bon. Hi, nous cherchons Jack Harper. Mais vous n'êtes pas lui.
HOMME: Quoi, il a des problèmes?
RYAN: Non, non, non. Pas d'ennui.
SADIE: Non, bonnes nouvelles, en fait.
HOMME: Dommage. Je déteste ce mec.
SADIE: Il doit de l'argent à quelqu'un et on cherche à le reprendre.
HOMME: Il est parti pour l'Indio. C'est tout ce que je sais.
RYAN: Uh, vous avez un numéro de téléphone? une adresse?
HOMME: Personne n'est resté en contact avec lui ici.
SADIE: Okay. Merci pour votre aide.
HOMME: Tu pars retrouver Jack Harper, ne me remercie pas.
RYAN: Donc, nous partons pour l'Indio.
SADIE: Ryan, l'Indio, c'est à environ, deux heures à travers le désert!!! On commencera les recherches demain....
RYAN: Ouais, donc nous allons passer la nuit ici. 
SADIE: Tu sais, je pense que tu pourras manquer là-bas..
RYAN: Je vais les appeler.
SADIE: Tu n'as pas à faire ça.
RYAN: Je veux le faire.


RESTAURANT

NEIL: Bonsoir. Je suis le Dr. Roberts. Je dois rencontrer quelqu'un ici.
HOMME: Par ici.
NEIL: Julie?
JULIE: Bonsoir, doctor.
NEIL: Bonsoir.
JULIE: Quel est le mot en 13 lettres pour "secretive" (cachotier).
NEIL: "Surreptitious" (cachoterie)". Je ne pense pas que tu puisses fumer ici. Julie, c'est quoi tout ça?
JULIE: Oh, Tu aimes? Parce que ce soir je suis tout à toi.
NEIL: Je ne savais pas que tu aimais faire les mots-croisés.
TAYLOR: Non, maman, ils sont sans "bibimbop".
SERVEUR: Oui, tout y est.
TAYLOR: Uh, Et pour les bulgogi?
SERVEUR: deux autres?
TAYLOR: Maman, la prochaine fois dis-moi la commande dans l'ordre. Je sais, c'est pourquoi ils l'appellent barbecue coréen. Okay, aurevoir.
JULIE: Ainsi c'est ce que vous voulez, hmm? Blonde, Italienne, philanthrope ? Je peux être tous celà.  Dites-moi, dans vos rêves plus sauvages, ce que tu ferais avec une femme disposée. 
NEIL: Okay...


PLAGE

SUMMER: Ainsi vous avez prévu de vous voir?
MARISSA: Ouais, nous avions convenu une heure de rendez vous mais nous ne savons pas encore où.
SUMMER: Coop, habituellement pour n'importe quel RDV le moment et l'endroit sont les deux premières choses qu'on prevoit.
MARISSA: Je sais.
SUMMER: Ne t'inquiète pas, toi et Ryan avez toujours tenus le coup.
MARISSA: Ouais, c'est parce que nous nous parlions toujours.
SUMMER: Appelle-le. Fais-le. 
MARISSA: Bien. Salut.


HOTEL

RYAN: Tu joues au poker?
SADIE: Qu'est ce qu'on gagne?
RYAN: Hum, eh bien, 20 mecs comme moi.
SADIE: Mm, ça ne va pas le faire. 
RYAN: Pourquoi pas?
SADIE: T'as déjà joué au strip poker?
RYAN: Oui. Oui, J'ai déjà joué au strip poker. Je crois que j'ai plus de vêtements que toi, donc.....
SADIE: Oui, mais je pense que je suis meilleure joueuse que toi.
RYAN: Tu penses donc ça?
SADIE: Mm-hmm. Ouais. Marché conclu.
RYAN: Oh, ouais.
SADIE: Le perdant dort sur le sol, Ce qui veut dire, au fond que tu vas dormir sur le sol.
RYAN: Ok, ok....
SADIE: Ta copine?
RYAN: Non, non, seulement Seth. Je le rappellerai demain matin.
REPONDEUR: Hey, C'est Ryan. Laissez moi un message.

_____________

SADIE: Service d'étage.
RYAN: Quel est le menu ?
SADIE: Café serré et beignets gelés. Avec l'aimabilité du Cirque K. Service de Poolside. 
RYAN: Je m'en rapellerai de cet endroit.
SADIE: Alors j'ai feuilleté les Pages Jaunes, et j'ai trouvé ceci.
RYAN: Tu penses que c'est lui? 
SADIE: Quand nous étions des enfants, il était "Big H" et Johnny était "Little H", ainsi je pense qu'il est là bas.
RYAN: Très bien, je vais prendre une douche... ca va me réveiller. J'ai vraiment mal dormi cette nuit.
SADIE: Hey, si tu veux dormir dans le lit, ne bluffe plus avec une paire.  Tu as rappelé Seth?


MAISON INVITES

SETH: Mec, où es tu?
RYAN: Dans l'Indio. Les parents sont au courant?
SETH: hum, pas encore. Maman et Papa pensent que tu es parti aider des gosses du centre urbain pour peindre un mur. Je me roule dans la couverture de ton lit donc je vais retourner me coucher.
RYAN: Ah, c'est ce que t'aurais fait de toute façon.
SETH: Ainsi, que dirais-tu d'un peu de gratitude?
RYAN: Tu as raison, j'ai une dette envers toi , mais fais moi confiance, c'est pour une bonne cause.
SETH: Aucune chance de me dire quelle est cette cause?
RYAN: Moins tu en sauras mieux ce sera. Juste continue a faire ce que tu fais. Sauf le truc avec mon lit, c'est tout simplement flippant.  

_________

TAYLOR: Seth, que fais-tu ? 
SETH: Ryan est en train de peindre un mur.
TAYLOR: Que fais-tu? 
SETH: Hey. Et toi Que fais-tu ici? Comment t'es entré?
TAYLOR: Tu sais, peu importe, il y a urgence. Summer va devenir folle quand elle va apprendre avec qui son père sort.
SETH: Ouai, bien, quoi que soit, je reste hors de ça.
TAYLOR: Julie Cooper. Je les ai vu ayant une liaison illicite et la manière qu'ils parlaient était totalement pervertie. 
SETH: Wow. Attends, pervertie comment?
TAYLOR: Qu'allons-nous dire à Summer?
SUMMER: Qu'est ce qu'on doit me dire?
SETH: On devrait appeler un serrurier ? 
SUMMER: Que fais-tu ici, "Sachet a thé"?
TAYLOR: Uh... Tu sais quoi? Elle est ta petite amie. Tu devrais lui dire.
SUMMER: Oh, puh-leeze, pas vous deux encore. 
TAYLOR: Oh, non. Non, non, non, Je suis totalement étrangère à ça. Non. Uh, ton père et Julie Cooper sortent ensemble. Ouai, c'est un choc à moi, aussi.  Je ne l'aurais pas cru moi-même si je ne l'avais pas vu de mes propres yeux. C'était comme dans un thriller des années 90, une sorte de Verhoven. 
SUMMER: C'est comme un film de Sharon Stone. Oh, mon Dieu.
SETH: Okay, calme. Ce genre de rumeurs exige une confirmation. 
TAYLOR: Bien. Vous pouvez voir par vous-même.  Il se trouve justement que je sais où ils ont rendez-vous.   


TERRAIN DE GOLF

NEIL: Ne lachez pas la balle des yeux et... Frappe-là. Okay? Très bien, à votre tour. Viens.
JULIE: Neil, je ne suis pas très athletique.
NEIL: Écarte un peu tes pieds.  Okay, Laisse la poignée se poser doucement dans ta main.   Tu ne laches pas la balle des yeux sur la balle, et tu frappes dans la balle. Okay?
JULIE: Okay.
NEIL: Eleve doucement le club.
JULIE: Maintenant, si je me casse un ongle, ton prochain rencard sera chez une esthéticienne.
NEIL: Tu comptes le faire mantenant?  Regarde la balle.
JULIE: Okay. Okay. Oui.

___________

SUMMER: Il n'y aucune chance, c'est la place sacrée de mon père. Il n'aurait jamais amener une femme ici.
SETH: Peut-être il ne pense pas à Julie en tant que compagne, mais juste en un copain de golf... Il sort bien avec elle.
SUMMER: Je ne peux pas le croire. Partons.
SETH: Okay.
SUMMER: Partons!
SETH: Oh, ouais.
SUMMER: C'est si horrible!
SETH: Je les trouve mignon.


INDIO

RYAN: Jack Harper est ici?
HOMME: Il est parti au boulot. Vous avez besoin de quelque chose, je suis là. 
RYAN: Non, nous, uh... nous le recherchons.
SADIE: Quand reviendra-t-il?
HOMME: Qui veux le savoir?
SADIE: Bien, premièrement son fils est mort.
HOMME: Sortez d'ici.
RYAN: Nous, on peut l'attendre ici.
HOMME: J'ai obtenu l'autorité pour protéger cette propriété avec le droit de tuer.  Vous savez ce que ça signifie?
RYAN: Que nous attendrons dans notre voiture.
HOMME: Ouais.


PLAGE (Marissa se souvient de son entrevue avec les policiers)

POLICIER: Est ce que votre copain Johnny était un alcolique?
MARISSA: Non.
POLICIER: Mais il avait bu cette nuit là, une idée pourquoi?
SANDY: Vous lui demandez de speculer. 
POLICIER: Vous ne savez pas ce qui aurait pu se passer dans la tête de Johnny, ce jour-là,  Quelque chose qui aurait pu l'inciter à boire? Une bagarre avec un copain, ou peut-être qu'il aurait apprit une mauvaise nouvelle? Je t'aime et je pense que tu m'aimes aussi. Oui ou non?
SANDY: Excuser moi, monsieur le détective.Vous pouvez nous laisser seul un instant s'il vous plaît.
POLICIER: "Ce que nous faisons n'est pas seulement injuste pour toi, il est injuste pour ..." La suite a brulée.
MARISSA: Ryan. Pour Ryan.
POLICIER: ...récupérée d'un feu sur la plage. "Je ne suis pas amoureuse de toi et je ne le serai jamais. "
SANDY: Puis je voir ça?
POLICIER: Il semblerait que Johnny ai pris les nouvelles assez durement.  Je pense qu'il n'a pas rendu ton petit ami très heureux non plus. 
MARISSA: Ryan ne doit pas apprendre l'existence de ça. Il n'a rien à voir avec ça.
POLICIER: Laisse-le poser les questions.
MARISSA: Non, c'est bon. Je vais lui répondre. Ryan ne l'a pas poussé. Et Johnny ne s'est pas suicidé. Si vous voulez savoir ce qui c'est vraiment passé , il a tout simplement glissé.

__________

MARISSA: Non, merci.
KEVIN: Tu sais, uh... Johnny et moi étions amis. Ouais, lui et Chili nous suivaient, et essayaient d'apprendre à surfer.
MARISSA: Ouais, bien, qu'est ce qui s'est passé?
KEVIN: Il est devenu meilleur que moi. Je n'aimais pas ça.
MARISSA: Je garderai ton secret pour moi. Je devrais y aller.
KEVIN: Ecoutes, si tu veux... Te defouler ou traîner, je suis là.
MARISSA: je ne suis pas intéressée.
KEVIN: Tu es sure? Je peux aussi garder un secret.


CHAMBRE DE KIRSTEN ET SANDY

KIRSTEN: Comment ca s'est passé ?
SANDY: Bien, il y a eu quelques surprises. Mais il me semble qu'il n'y ait aucune preuve qui montre qu'il s'est suicidé, et si c'est le cas, ils seront obligés de conclure qu'il s'agit d'un accident. 
KIRSTEN: Je suis contente. Chéri, tu as l'air épuisé.
SANDY: Bien, merci, mon coeur. Toi Tu es magnifique comme toujours. Cette nuit, j'ai mis la touche finale à notre projet pour l'hopitâl.
KIRSTEN: Peut-être que nous devrions décaler le rendez vous de ce soir avec Maya et Matt pour le week-end prochain.
SANDY: Oh, j'aimerais bien. Mais il ferait tomber le projet à l'eau.
KIRSTEN: Je pensais que la proposition était un dîner.
SANDY: Bien, dîner, et Maya est notre seule chance pour avoir une deuxième audience pour le projet de l'hopital. 
KIRSTEN: Bien, ils avaient l'air de bien s'entendre, je pense qu'il l'aime vraiment. Je croyais que vous aviez abandonné cette idéé il y a des semaines.
SANDY: Pourquoi on aurait abandonné? Elle n'est pas naive. Elle pourrait nous aider. 
KIRSTEN: Elle pourrait laisser tomber Matt si cela ne marche pas. Je sais que c'est ce que je ferais.
SANDY: Oh, chérie, nous sommes tous des adultes ici, Et ce projet est capable d'aider bon nombre de gens. 


INDIO

SADIE: L'attente est tellement stressante dans les films.
RYAN: C'est pourquoi ils coupent quand le gars va se montrer.
SADIE: C'est lui. Viens. 
RYAN: Jack Harper?!
JACK: Qui le demande?
RYAN: Un copain de votre fils.
JACK: Je n'ai pas de fils.
SADIE: Je sais, Oncle Jack. C'est pourquoi nous sommes ici.
JACK: Sadie?
SADIE: Tante Gwen te dit merci pour la carte postale que tu lui a envoyé.
JACK: Je ne lui ai jamais rien envoyé.
SADIE: Ouais, et tu sais ce que tu ne lui as jamais envoyé? Elle est survenue aux besoins de Johnny ces 3 dernière années.
JACK: Tu vois, j'ai eu besoin de cet argent pour commencer mes affaires. 
SADIE: Vraiment? Donc ton pick-up, c'est une partie de ton business?
JACK: Ouais, pas directement.
SADIE: Oh. Il est super. Tu dois être content de l'avoir, donc je suis sûre que tu ne te preoccuperas pas de ce que tu lui dois. 
JACK: Je ne dois rien à cette garce. 
RYAN: Sadie.
JACK: Tu plaisantes, n'est ce pas?
RYAN: Venez! laisse la...! Ne la touche pas!
JACK: Hey! Occupe toi d'elle.
SADIE: Laisse le tranquille!
JACK: Laisse-le moi! Tu sais quoi? Ce n'est pas le lycée, gamin. 
SADIE: Arrête! Arrête ça! Occupe toi de moi! Ryan! Arrête ça... Lache moi... arrête ça! Ryan! Arrête! Ryan!


CAFE

SADIE: Je suis désolée.
RYAN: Non, c'est pas grave... Sauf quand tu fais ça.  
SADIE: Non, je veux dire que je suis désolée de t'avoir entraîné dans ceci.
RYAN: Ouais, bien, si je me souviens bien, on ne m'a pas demandé de venir.
SADIE: Je veux juste que nous récupérions l'argent.  
RYAN: Ouais. Comment va faire la mère de johnny maintenant? 
SADIE: Je ne sais pas. Jack était sa dernière chance. Je parie que c'est plus dur que tu ne l'imaginais ... Gwen s'est marié à un type comme ça. Dur a croire, hein? 
RYAN: Il s'avère que Johnny et moi avions beaucoup de choses en commum.
SADIE: Ca va?
RYAN: Ca va aller.


RESTAURANT

MAYA: La première fois que j'ai vu Matt c'était dans une fête. Il tenait un stand de bières. 
MATT: Tu vois, je pensais que c'était quand tu t'es précipité chez moi pour venir voir ma petie soeur.
MAYA: Non, c'est la première fois que tu m'as vu. Je te suivais pendant des mois. 
SANDY: J'avais l'habitude de marcher derrière Kirsten sur le chemin pour rentrer à la maison.   Elle vivait du côté opposé du campus, mais je vivais juste pour regarder sa demarche. 
KIRSTEN: Et j'ai appelé le service de sécurité du campus.
SANDY: Ah, ça a valu toutes les fois où j'ai été arrêté et questionné.  Maintenant nous en sommes là. Et je dirige la compagnie du père de Kirsten.  Matt a travaillé comme une bête sur la proposition concernant l'hôpital de votre père. 
MAYA: Ouais. Je souhaite que cela soit pris en compte. 
SANDY: Bien, nous ne pouvons pas abandonner aussi facilement. Nous espérions que vous auriez pu nous aider à obtenir une autre audition avec votre père.  Nous avons écouté ce qu'il avait à dire et nous avons complètement retravailler la proposition.
MAYA: Vous êtes un homme enthousiaste, Sandy je vous dois bien ça.   Pourquoi est-ce que je n'y jetterait pas un coup d'oeil? Et si j'aime, je lui passerai.  Nous monterons une rencontre la semaine prochaine. 
SANDY: Mais, nous ne pouvons pas attendre aussi lontemps. Le conseil a lieu le lundi. 
MAYA: Je vois.
MATT: Maya, ce n'est pas un problème. Ne t'inquiète pas pour ça.
SANDY: C'est pourtant un gros problème. Vous êtes notre seule chance. Je suis navré de vous mettre autant la pression, mais cet hôpital pourrait aider un bon nombre de gens.  C'est le seul argument que nous présentons ... mais nous le présentons.  Nous avons besoin de votre aide.  
KIRSTEN: Sandy, nous mangeons. Pouvons-nous au moins attendre la fin du dîner ? 
MAYA: Matt, tu veux aussi que je montre la proposition à mon père ?
MATT: Ouais, je voudrais bien.
MAYA: Alors j'en serais heureuse, Sandy. Vous m'escuserez ? 
SANDY: Elle a dit qu'elle en serait heureuse. 


MAISON DES ROBERTS

SUMMER: Attends, mais... Attends, Seth...
SETH: Quoi?
SUMMER: Et si notre plan  ne fonctionne pas et que mon père tombe réellement amoureux d'elle ? 
SETH: Est-ce que ce serait vraiment la pire des choses ?   Toi et Marissa êtes déja comme des soeurs. Pourquoi ne pas le rendre officiel ? 
SUMMER: Non, mais ce n'est pas au sujet de Marissa. C'est au sujet de mon père, je sais ce que mon père veut et certainement pas Julie Cooper, okay? Je veux dire, sans mauvaise langue, mais elle est Julie Cooper.
SETH: Alors quoi? Elle est de son genre. Tu sais, je ne m'inquiète pas qu'elle ait épousé mon grand-père pour l'argent ou qu'elle a eu une histoire avec Luke. Je pense qu'elle a du courage.  
NEIL: Summer, T'es là?!
SETH: Oh, gross! J'étudie. Laisse moi. Hey, monsieur. Comment allez vous ? 
NEIL: Bonjour, Seth.
SUMMER: Hey, Papa. Um, comment s'est passé ta journée?
NEIL: En fait, une des meilleures de ma vie. 
SUMMER: Oh, vraiment? Une raison particulière ?  
NEIL: Je pense que pour la première fois depuis un bon moment, je suis réellement heureux.  Cherie, tu fais quelque chose demain? Je voudrais te parler au sujet de quelque chose d'important.
SUMMER: Non, je suis libre.
NEIL: Bien, c'est un RDV.
SUMMER: Hey, Papa! papa, um... Tu sais quoi? Rien. Je peux attendre.
NEIL: Okay.
SETH: Je suis fier de toi. 
SUMMER: Bien, tu as entendu l'homme. Il est heureux. Oh, non.
SETH: J'ai trop d'hormones.
SUMMER: Oh, vas t'en... Non, Seth!


INDIO

JACK: Oh, mec. Garçon, tu dois être sourd à ce que je vois. 
RYAN: Je veux juste parler. 
JACK: Je n'ai rien à te dire. 
RYAN: Bien. Vous pouvez juste écouter .
JACK: Oh, mec.
RYAN: Mon père a fait beaucoup de mauvaises choses, il buvait, battait ma mère, mon frère et moi ...
JACK: C'est vraiment une histoire triste, gamin. 
RYAN: La plus mauvaise chose qu'il a faite ... est qu'il soit parti, en laissant ma mère sans rien.  Pas d'argent, nous n'avions rien. Toutes les chances que nous avons eu pour une meilleure vie... avaient disparues.
JACK: Qu'est-ce que tu veux que je fasse ?  
RYAN: Rendez les choses justes avec Johnny. 
JACK: Il est un peu tard pour lui maintenant, non?  Je veux dire, c'est pas comme si johnny pouvait le savoir.  
RYAN: Peut-être, peut-être pas.
JACK: Vire-moi ce type. Je ne veux plus te revoir. 

_______

SADIE: Qu'est-ce que c'est ?  
RYAN: C'est un début. 

CHAMBRE DE KIRSTEN ET SANDY
SANDY: Très bien, fais attention à toi et à bientôt. C'était Matt. Maya aime la proposition, et elle a dit qu'elle va la montrer à son père demain matin.
KIRSTEN: Félicitations.
SANDY: Et elle a rompu avec lui. Je devine qu'elle part de nouveau à New York.
KIRSTEN: Bien, ils se connaissent depuis lontemps.  Ils auraient pu avoir une vraie vie ensemble.
SANDY: Maintenant, tu ne prends pas cette affaire un peu trop au serieux ?  Elle part parce qu'elle le veut.
KIRSTEN: Tu as fait d'une pierre deux coups. Il y a quelques semaines, tu n'étais pas d'accord sur ce sujet. 
SANDY: Oh, je ne le suis toujours pas. Je ferais mieux de défendre des criminels, mais ce n'est pas ce je fais en ce moment, alors... Je pourrais aussi bien essayer de réussir. 
KIRSTEN: Ainsi c'est juste un autre jour de travail pour toi.
SANDY: Je ne le dirais pas de cette façon. 
KIRSTEN: Tu te rapelles quand je disais que je n'étais pas inquiete,   du fait que Sandy Cohen savait où la limite se trouvait? Je suis officiellement inquiète. 


VOITURE

SADIE: Tu vas leur dire quoio à ta famille pour ton visage ? 
RYAN: Sandy et Kirsten ont l'habitude.
SADIE: Et Marissa?
RYAN: Tu sais, quand tu as propsé ce voyage, je, uh... j'avais vraiment envie de venir avec toi. Je ne me suis même pas demandé de ce que tu faisais.  Je voulais juste m'éloigner de la ville... Changer d'air.
SADIE: Ouais, c'était bel et bien différent. Et maintenant que tu es de retour ?
RYAN: Marissa et moi avons besoin de parler.


PLAGE

MARISSA: Hey.
RYAN: Hey. Comment s'est passé ton week end?
MARISSA: J'ai connu mieux.
RYAN: Ca s'est bien passé avec la police?
MARISSA: Il parait, d'après Sandy. Je t'ai appellé hier.
RYAN: Je sais. Um... Uh, Marissa, c'est dur...
MARISSA: Alors je dis rien.
RYAN: Non, non, il faut que tu saches. Ce n'est pas à cause Johnny ou parce que qu'il est arrivé quelque chose à Trey ou autre chose....
MARISSA: Non, Je sais.
RYAN: C'est juste que...
MARISSA: Ca ne fonctionne plus.
RYAN: Dur à croire après tout ce que nous avons traversé, nous n'avons rien à nous dire.
MARISSA: Nous n'étions pas doués avec les mots. 
RYAN: Uh, donc, uh, je te verrai au lycée.
MARISSA: Ouais. A plus.


MAISON INVITES

SADIE: Hi. Donc, j'ai garé la voiture, et j'ai pensé que peut-être t'aurais aimé prendre ta revanche?
RYAN: Ca marche.
SADIE: Okay.
RYAN: Okay.
SADIE: Merci.

Opening scene - Summers bedroom - the first thing we see is a close up of Summer, she has a thoughtful/contemplative expression. we then hear Summers voice only she isn’t actually talking

Summer (voice over): some might say as a teenage girl growing up in Orange County everything is ours for the taking (raises eyebrows) but sooner or later we have'ta choose

(we see 2 swim suits lying out on Summers bed, she looks down at them. we then hear a knock at the door and Summer looks over, Marissa is standing there)

Marissa: hey

(Summer holds her finger up to Marissa as if to say hold on. we hear the voice over again)

Summer (v.o): you don’t choose ta choose, choosing chooses you

Marissa: (frowns) ok what’s that (points)

Summer: (v.o): and when we choose we're left with our choi-

(Summer runs over and stops her stereo. we now realise it’s a recording that Summer was actually playing to herself of her own voice/thoughts)

Marissa: (points) oh my god you’re listening to your own voice

Summer: you see all the TV shows I watch, all these women have voiceovers they even gave one to April on the Valley (Marissa looks at her) now where most'a these voiceovers (squints) they don’t make much sense (points) they do make your life seem more (raises eyebrows) dramatic an meaningful

Marissa: so you think our lives need ta be (raises eyebrows, emphasises with finger) more - dramatic

Summer: (points) no not yours (shakes head) but it’s our senior year second semester an I think things should be more poignant, an we don’t have much time

Marissa: yeah well your right about that last part we don’t have much time, cause we're late so come on (leaves) Seth an Ryan are waiting for us

Summer: (calls) ill be right there

(Summer goes back over to her stereo and pushes a button. the voiceover starts again. Summer goes back over to her bed)

Summer: (v.o): no one said choosing would be easy, but not choosing is even less easy...or something (frowns)

(Summer picks up the red swim suit and looks at it)

CUT TO: Cohen backyard, night - Seth and Summer are opposite each other in the hot tub, we see Marissa get in near Summer

Summer: so where is Atwood anyway

Seth: I don’t know, but I don’t care

Marissa: yeah I haven’t seen him for a while (frowns)

Seth: yeah but look at it this way, the hot tubs roomier (Marissa/Summer look at him) plus, two girls an a guy I like those odds

(Summer and Marissa look at each other)

Summer: you know what (looks at Seth, Marissa does to) your right Cohen (nods) hot tub, house to (looks at Marissa) ourselves

(Seth looks at them)

Marissa: I have been kinda lonely (looks at Summer) and I have kissed a girl before (smiles, touches Summers shoulder suggestively)

Summer: (laughs, smiles, looks at Marissa) (Marissa smiles and shrugs at Seth) an I've always wanted to

Seth: uhhh, you guys are kidding (smiles a little uncomfortably)

Summer: you know what they say Cohen (moves closer, Marissa does as well) what happens (raises eyebrow) in the hot tub

Marissa: stays in the hot tub

(Summer laughs)

Seth: yeah, you guys are really committed to this joke, I commend you (looks down)

(Summer and Marissa are now either side of Seth, they have their hands on his chest/shoulders, and strangely he doesn’t seem to be enjoying it)

Marissa: who’s joking

Summer: yeah

Seth: oh

Summer: (rubs Seth’s chest) Cohen whats'a matter

Seth: nothin

Marissa: (cutesy, touches Seth’s ear) your not man enough for two girls

Seth: I gotta call Ryan (leaves the hot tub)

(Summer and Marissa laugh as Seth gets out, they clearly enjoyed torturing Seth. poor guy)

CUT TO: Johnny’s house - Ryan is under the kitchen sink and Sadie is there with him holding a flashlight, just not under as far. Ryan is trying to fix the pipe

Sadie: be gentle that pipe is old

Ryan: uh-hh yeah, if you’re such an expert why'd you ask for my help

Sadie: (laughs) I didn’t ask for your help

Ryan: that’s alright, almost got it

Sadie: mm-hmm

Ryan: almost

Sadie: wait hold on, not so hard not so hard, your gonna break it, your gonna break it

Ryan: no its (pulls on the pipe) its not gonna break

Sadie: don’t do it so hard

(the pipe breaks and water sprays out over them, Ryan and Sadie quickly get out)

Sadie: quick turn it off

Ryan: I got it I got it

Sadie: (laughs) thankyou for the help

Ryan: here’s a towel (playfully puts it in Sadie’s face) any time at your service, you’re too dry though

Sadie: (laughs) that’s mean

Ryan: you ok, fine, oh

(we hear a knock at the door. Sadie wipes the front of her with a tea towel. Ryan motions to the door)

Sadie: ill get that, an some towels

(Ryan wipes his face and Sadie heads to the door, she fixes her top and then looks towards the door. we hear what sounds like police communication and see flashing blue and red lights through the glass panel. Sadie looks worried. back in the kitchen Ryan’s phone rings, he sighs and then answers)

Ryan: hey man

(we see Sadie open the door. 2 policemen are standing there. Sadie looks worried)

Officer: is this the Harper residence, got some questions ma'm

(we now see Seth on his phone near the hot tub, we can hear Marissa and Summer laughing)

Seth: you were suppose'ta be here an hour ago

Ryan: yeah I know I'm sorry we just finished painting an the sink got clogged

Seth: I’ve got two girls in bikinis tryin'a seduce me

(we see Summer and Marissa looking over at Seth, still smiling and laughing)

Seth: which sounds awesome, but I’m scared...an I’m wet an I’m cold Ryan

Ryan: ok alright ill be right there, just gotta towel off

Seth: (frowns) why d'you need ta towel off

(Ryan hangs up and puts his phone down, then looks over towards the door. a dazed Sadie comes back into the kitchen, and the officers are still at the door)

Sadie: you should probably go home

Ryan: what're they doing here

Sadie: they have some questions about Johnny

Ryan: an what kinda questions

Sadie: (frowns) there saying his death might not'a been an accident

Ryan: no, I saw what happened I was there

Sadie: I know, so do they, just... go home I got this (pushes Ryan towards the back door)

Ryan: you sure

Sadie: go

Ryan: yeah ok, yeah

(Ryan puts on his jacket and Sadie goes back over to the door. Ryan leaves. we see the flashing lights reflect on the house as he does)

Theme song - California by Phantom Planet

Trailer park, next morning - Marissa and Summer are inside together. Marissa is getting ready for school and Summer is sitting on the bed

Summer: I was thinking of having a party, something small maybe you me Seth Ryan

Marissa: that’s not a party, that’s a double date

Summer: (thinks) a double date (stands) Coop that’s a great idea why don’t we do it this weekend

Marissa: can we just play it by ear

Summer: (arms folded) why, so you can come up with some last minute excuse to get out of it

Marissa: (sighs) hey it wasn’t me who didn’t show last night that was Ryan

Summer: that’s true, did you guys come up with some sort of system or something (points)

Marissa: look ill call him later, we'll figure out a time to sit down an talk, ok

(Marissa and Summer walk out of the bedroom area into the kitchen)

Summer: you know, I love our pep talks, so affirming, wish I could have em with my dad

Marissa: (frowns) what’s wrong with your dad

Summer: oh he’s jus been working hellacious hours ever since step monster left, he was still asleep when I left this morning

Marissa: (shrugs) well maybe he’s just busy

Summer: yeah well that’s the point, he’s been burying himself in his work to avoid staring into the emotional void

Marissa: I’m sure he'll snap out of it

Summer: (looks at Marissa) yeah, so will you an Ryan (smiles confidently)

(Marissa looks at Summer and then her phone rings)

Summer: what did I tell ya, ill be outside (smiles, leaves)

(Marissa sighs and then answers)

Marissa: hello...yeah this is

CUT TO: Johnny’s house - Sadie is on the phone to Gwen, Johnny’s mom

Sadie: no Aunt Gwen you just stay up there with my mom

(we see Ryan and Seth come in the back door)

Sadie: I don’t know, I don’t know but ill figure it out

(Ryan looks worried)

Seth: (points to the sink) I love what you've done there (Ryan sighs) probably get a cable show ta pay for that ? TVs extremely sad home makeovers (Ryan nods)

Sadie: no ones taking your house (Ryan/Seth look over) I promise, ok, love you bye (hangs up)

Ryan: hey (Sadie walks over) so I just thought id stop by before school, see how everything’s going

Sadie: the banks gonna foreclose on my aunts mortgage, an until the cops figure out how Johnny died...there’s no insurance money from his accident, so now the insurance companies frozen the claim

Ryan: he fell off a cliff

Seth: yeah what'do they think Ryan pushed him

Sadie: I guess they've recovered some new evidence

Ryan: (frowns) what evidence

Sadie: I don’t know, they wouldn’t say (Ryan looks at her, then Seth frowns) don’t worry its not you there interested in (frowns) they asked alotta questions about Marissa

Ryan: and

Sadie: an I said they should talk ta her

(Ryan nods)

CUT TO: Cohen kitchen - Julie is sitting at the table which has New Match paper work all over it, Kirsten is standing near her

Kirsten: as you can tell we are over our advertising budget for the month (Julie doesn’t appear to be paying attention) maybe we can put something up on (Julie yawns) ocnewmatch dot com, we could call our old Newport publisher an see if he could put New Match (sits) in one of his high end lifestyle magazines

Julie: you want some more coffee (stands)

Kirsten: Julie are you even listening to me

Julie: yes, of course I’m listening you've been talking ever since I got here

Kirsten: (looks at Julie) what’s going on with you, you've been zombie-like all week

Julie: ooooh (moves head side to side) another late one with Doc Roberts, in the back of his Maserati no less

Kirsten: I didn’t know Maserati's had back seats (Julie looks at her) maybe you two should stop sneaking around an go public

Julie: I don’t disagree an neither does my chiropractor (sighs) but you know with the death of Marissa’s friend an Summer being left motherless for the second time we just don’t wanna make any unnecessary waves

(Julie takes a sip of her coffee and we hear a phone ring. Julie looks at who is calling and then answers)

Julie: hello

(we now see Neil on his phone, heading towards his car)

Neil: good morning gorgeous, how'd you sleep

Julie: all by my lonesome

Neil: yeah well we've gotta do something about that don’t we (picks up a note on the car, it reads "Quit working so late! miss you, Sum) just found a note from Summer I think she’s getting suspicious (Julie listens) I hate keeping secrets from the kids you know

Julie: yes, well maybe we should discuss that...covertly of course (smiles)

Neil: (now in the car) how bout tomorrow night, I know the perfect hide away

Julie: well I like the sound of that (laughs) ok ill see you tomorrow (hangs up)

(Kirsten looks over at Julie)

Julie: oh Kiks I’m so tired I could really use a quick cat nap, wake me in twenty

(Julie walks off and Kirsten looks at her in disbelief)

CUT TO: The Newport Group - Matt is in his office, on the phone

Matt: well I pulled the permits unfortunately I think I left them at-

(we hear a knock and Matt looks over towards the doorway. Maya is standing there with papers in her hand, smiling)

Matt: uhh scratch that ill fax them from here (hangs up, stands)

Maya: you need'ta start tying a little string around your finger

Matt: do I (kisses Maya)

Maya: mm, yesterday it was your wallet, Monday it was your Blackberry

Matt: well, I find you very distracting in the morning (Maya laughs) in the afternoon, late at night (kisses Maya)

Maya: mm does that mean you’re comin over tonight

Matt: mm-hmm (nods, kisses Maya)

Sandy: Matt we are way outta time with the hospital you gotta talk ta-

(Sandy sees that Maya is with Matt now)

Sandy: Maya, what a nice suprise

Maya: morning Sandy your looking well (smiles)

Sandy: oh you too, I’m sorry ta interrupt (to Matt) buzz me when you’re free

Maya: oh he's free now, nobody respects company time like a company girl (smiles)

Matt: umm thankyou for uh

Maya: yeah ill have my assistant pick up some string for those fingers (Matt half smiles) (to Sandy) say hello to Kirsten for me

Sandy: you bet

(Maya leaves and Matt looks at Sandy)

Sandy: already with the early office drop in, you two are really hittin it off

Matt: yeah she is really great

Sandy: well I’m glad to hear it, cause if we don’t get that proposal to Dr Griffin an the board by Monday (shakes head) we're dead in the water

Matt: (looks down then at Sandy) yeah I know, but the way things are between Maya an I right now I jus cant come out an ask her to get us a meeting with her dad, if I don’t do this the right way it could all backfire

Sandy: (looks at Matt) you need to come through (nods)...the clock is ticking

(Matt watches Sandy as he leaves)

CUT TO: Harbor school - Seth and Summer are in the student lounge together, Summer is on her phone and Seth is reading next to her

Summer: um yeah can you just tell him that his daughter called again (Seth looks at her) thanks (hangs up, sadly) oy

Seth: as in vey (Summer looks at him) (clicks) atta girl

Summer: apparently my dads in "surgery" all day, how many calf implants does it take to fill a hole (raises eyebrows) in the human heart

(Taylor comes over and sits between Seth and Summer)

Taylor: hi friends

Seth: hey

Summer: oh hey

Taylor: (looks at Seth) so what're we (looks at Summer) talking about

Seth: Summers worried her dads burying his pain an loneliness in his work

Taylor: oooh (frowns, looks at Summer) that’s so sad

Summer: yeah

Taylor: what’s the plan

(Seth and Summer both look at Taylor, frowning)

Taylor: you guys don’t have a plan

Summer: (shrugs) do you

Taylor: off the top of my head, um (looks at Summer) get him inta therapy to explore the route of why he cant express himself in a lasting partnership (holds up finger) or, find him a hot date, take his mind off being utterly alone

Summer: (nods) huh

Taylor: (softly to Seth) does he still have the things on his thing

Seth: no no no, a little penicillin cleared that right up

Taylor: great

Seth: looks fantastic (Taylor looks at him) (nods)

Taylor: (frowns) good, that’s good (Summer looks at her) an you know I would offer up my mom but she’s not a big second chancer

Summer: (fakes disappointment) oh

Taylor: what about getting Seth’s mom to take your dad as a client

(Summer looks as though she’s considering it)

Seth: that’s not a bad idea

Summer: yeah but the last person that should be choosing my dads next great love, is my dad but me on the other hand I could make a list of all the stuff that he should (raises eyebrows) be looking for and pick the girl myself

Taylor: that’s good, an ill start brainstorming on ideas for fun things for old people to do on a first date (smiles excitedly)

Summer: hm

Seth: hmm

(Seth, Taylor & Summer all look as though they are trying to think, but not having much luck - the next thing we see is Ryan walking over to Marissa at her locker)

Ryan: hey, I’ve ben tryin'a find you

Marissa: (looks) oh

Ryan: police talk to you

Marissa: (looks at Ryan) yeah, they call you too, they must wanna talk to everyone who was there

Ryan: uh no actually uh Sadie said they only asked her about you

Marissa: me

Ryan: yeah, you want me ta go with you

Marissa: ...no, no it’s ok whatever it is I don’t wanna drag you into it

at the same time:

Marissa: so how’s that j-

Ryan: look I’m-

(Ryan and Marissa look at each other. Marissa half smiles and looks down then at Ryan)

Ryan: look I- I know I haven’t been around much lately

Marissa: its ok, you’re helping Gwen that’s important

Ryan: yeah actually I need'a go over there after school but um...maybe we could get together later, talk

Marissa: yeah of course, ill uh ill call you, tell Sadie I say hi (starts to walk away)

Ryan: you know you might wanna see Sandy about the police

Marissa: (looks) I’m sure it’s nothing, but thanks (smiles)

(Ryan watches Marissa as she walks away)

CUT TO: Johnny’s house - Ryan comes in the backdoor holding a bucket full of supplies

Ryan: (calls) hey, so I figured we'd start by patchin up the wall (sighs) which is really more fun than it sounds

(Sadie comes out)

Sadie: no its not

Ryan: no its not (looks at Sadie) you look like your on a mission

Sadie: (puts on jacket) that’s because I am

Ryan: everything ok

Sadie: uhh it will be, once I get done smacking that stupid bastard around

Ryan: ooo who's gettin smacked around

Sadie: my uncle

Ryan: Johnny’s dad

Sadie: if you wanna call him that, so the patching'll have'ta wait until after I get back from Brea

Ryan: yeah, sure, d'you want'a ride

Sadie: I’ve got a car (smiles)

Ryan: well your gonna need some company

Sadie: (closes eyes) I kinda already have some

(Ryan looks towards the front door just as Volchok comes in)

Volchok: hey what’s up you ready to roll

Ryan: what is this guy doin here

Volchok: that’s funny (points) because I was just about to ask her (points to Sadie) the same thing about you

Ryan: yeah well you've always been kinda slow

Volchok: yeah but I’m quick at kickin your ass

Ryan: running away is more how I remember it

(Sadie looks from Ryan to Volchok. unimpressed by the so called pissing contest they have going)

Volchok: ah really, well id love to jump back in the ring (Ryan raises his eyebrows as if to say anytime)

Sadie: you know what too much testosterone (Ryan looks at her) Volchok's dad use'ta be drinking buddies with Jack Harper so he knows where we can find him

Ryan: alright (looks at Volchok) then he can give us the address

Volchok: mm well, I’m kinda lookin forward to a road trip (looks at Sadie) you know catchin up

Ryan: (confidently) we'll send you a postcard (raises eyebrows)

Sadie: Ryan (shakes head) don’t

(Sadie goes over to get a piece of paper. Ryan watches her and then looks at Volchok. Volchok smiles)

Sadie: (holds out pen & paper to Volchok) why don’t you just write down the address

(Volchok takes the pen and paper and starts writing)

Volchok: whatever, any chance to avoid Johnny’s dad sounds good to me, I hate that guy

Sadie: thanks, ill send him your best

(Volchok heads towards the door then stops and points at Ryan)

Volchok: so if your gonna be with her (points to Sadie) does that mean your girlfriends all alone (Ryan looks at him) what goes around comes around

(Volchok looks at Ryan and then closes the door behind him. Ryan doesn’t look happy with the notion of Volchok going after Marissa)

CUT TO: A desert road - Sadie is driving and Ryan is in the passenger seat

Ryan: (off screen) you wanna tell me the deal with you an Volchok

Sadie: (off screen) I was visiting Johnny one summer, when I was younger, stupid, it didn’t work out

Ryan: (off screen) hard ta believe (on screen) you wanna take the five to the fifty seven, its faster

Sadie: (laughs) oh right because you know so much about driving inland, when was the last time your parents (Ryan looks at her) eighty thousand dollar SUV was east of South Coast Plaza

Ryan: (looks at Sadie) the Cohen’s are my guardians, not my parents...grew up in Chino, dads in prison my mum...couldn’t make it work

Sadie: I just knew there was something about you that didn’t quite fit in

Ryan: mm

Sadie: (smiles) in a good way (Ryan half smiles) I wonder if your dad knows my Uncle Jack

Ryan: why would he

Sadie: from prison, he’s ben in a couple times (Ryan nods) id put him back if I could (Ryan listens) he owes my aunt years of child support, he’s her last hope, now she needs that money

Ryan: so you think you can turn him?

Sadie: if I don’t try who will

(we see Sadie’s hair blowing in the wind as the car drives past and then gets further away)

CUT TO: The Newport Group - Matt is in his office writing something and Sandy walks in

Sandy: what would you feel about dinner

Matt: (looks up) sure, whatever you feel like

Sandy: tomorrow night (Matt looks at him) me you Kirsten an Maya

Matt: (sits forward) sounds good (Sandy sits) have you been locked in your office all day plannin our social lives

Sandy: let me ask Maya about the proposal

Matt: ...Sandy I said id do it

Sandy: no its better this way, ill bring it up, it'll be easier

(before Matt has a chance to respond there is a knock. Marissa is standing in the doorway)

Sandy: (stands) Marissa, come on in

Marissa: hey, I went by the house (hugs Sandy) Kirsten told me you were here

Sandy: oh the doors always open honey (points) you remember Matt

(Matt waves)

Marissa: I think I need some legal advice, the cops wanna talk to me about Johnny...they don’t seem ta think it was an accident

Sandy: did they suspect Ryan’s to blame for this

Marissa: no, I actually think there tryin'a blame me

Sandy: (suprised) you

Marissa: yeah I don’t know what’s going on (frowns) I just know I’m suppose'ta be at the station right now giving them a statement

Sandy: (nods) well ill call an get that rescheduled, we'll do it at the house

Marissa: eh oh if you don’t mind id kind of like to keep Ryan outta this

Sandy: of course (raises eyebrows, nods)

Matt: feel free to use my place

Sandy: thanks Matt, but before that we'll need to sit down an go over what your gonna say, an your gonna have'ta tell me everything you know about Johnny...an you...an that night

(Marissa looks worried)

CUT TO: Cohen kitchen - Kirsten and Julie are still at the table with New Match paperwork all over the table. Summer comes in

Kirsten: oh hey Summer I didn’t know you were joining us tonight (Julie looks) Seth just went out ta pick up dinner

Summer: oh, actually I came to see you guys

Kirsten: oh, is everything ok

Summer: (frowns) well no, not really, it’s my dad he needs like serious an immediate help with his love life

(Kirsten and Julie look at each other)

Julie: really what-what (looks at Summer) makes you say that

Summer: I’ve never seen him so miserable, he’s barely ever at home he’s either at work which is so lame (Kirsten looks at Julie) or at the gym which is just weird (frowns) he’s already dropped like twenty pounds

Julie: well, maybe he’s getting into shape incase he meets that special someone

Kirsten: or maybe he’s already met her

Summer: oh please don’t say that (shakes head) my dad has disastrous taste in women, if I don’t step in he'll wind up with the first money grubbing slut bag that gets into the back seat of his Maserati

(at this point Summer goes out of focus in the foreground and Julie comes into focus in the background, she has her mouth wide open in shock)

Kirsten: Julie would you like to take this

(Summer turns and looks at Julie. Julie holds out her hand but doesn’t say anything, speechless perhaps, lol)

Summer: actually, all I need is like a list'a candidates cause I did all the work myself

(Summer holds out a folder to Kirsten. Kirsten takes a look at some photos)

Kirsten: there all blonde (Julie looks at Kirsten, worried) Sharon Stone in Basic Instinct

Summer: the look my dad goes for

(Julie takes the folder from Kirsten and looks through it herself)

Summer: um an this is a list of non negotiable qualifications that she must possess

(Summer holds out the list to Kirsten, Kirsten goes to take it but Julie grabs it first)

Julie: (reads) mental stability, crossword enthusiast (worried) (Summer nods) love horses (shows Kirsten)

Kirsten: (reads) must have own money, plastic surgery free, fluent in Italian, this doesn’t leave much wiggle room Summer

Summer: its just that my dad didn’t have much in common with his first two wives an they left so...its just not fair to (shrugs) him or me

(Julie and Kirsten look at each other)

Julie: ok well we'll see what we can do

Summer: really, thankyou guys so much this means so much to me (Kirsten smiles) (points)I’m gonna go see if my dads actually coming home tonight (smiles) bye

(Summer leaves .Julie looks at Kirsten worriedly)

Kirsten: (smiles) what're you gonna do Julie

Julie: I don’t know, is it possible I’m not enough woman for him, do I really need to be all these things (points)

Kirsten: Julie you are never gonna be any'a these things (Julie looks at her) ok blonde maybe, fluent in Italian (shakes head) not so much, you have'ta tell Summer the truth

(Julie looks very reluctant)

CUT TO: Brea - we see Ryan and Sadie out the front of a house, the yard has debris all over it

Ryan: guy really keeps up on his yard work

Sadie: yeah Uncle Jack is a really good neighbour

(Sadie knocks on the door and a scruffy looking guy answers)

Sadie: hi (looks at Ryan, Ryan looks at her) we're looking for Jack Harper but...your not him

Guy: what he in some kinda trouble

Ryan: n- no no no no, no trouble

Sadie: n-no g-good news actually

Guy: too bad, I frikkin hate that guy

Sadie: he owes someone money an we're tryin'a collect

Guy: he moved to Indio, that’s all I know

Ryan: uh phone number (shrugs) forwarding address

Guy: no one around here is lookin to keep in touch

Sadie: ok, thankyou for your help

Guy: you find Jack Harper you won’t be thanking me

(the guy shuts the door. Ryan and Sadie walk away)

Ryan: so we're goin ta Indio

Sadie: Ryan Indio's like two hours inta the desert, we wont even be able to start looking until morning

Ryan: yeah, so we spend the night

Sadie: (looks at Ryan) you know I think you might be missed

Ryan: I will make some calls

(Sadie looks at Ryan and hands the car keys to him)

Sadie: (shakes head) you don’t have'ta do this

Ryan: I want to

(Ryan heads back to the car and Sadie follows him)

CUT TO: A restaurant - we see Neil walk in and the guy at the front motions to where Julie is. the camera then moves to Julie, we see her legs and then gradually the rest of her. she is sitting at the table dressed like Sharon Stone in Basic Instinct, right down to the cigarette in her hand. she is doing a crossword on the table

Neil: Julie

Julie: (looks up) Buona sera doctor

Neil: (looks at Julie suprised) Buona sera

Julie: what’s a thirteen letter word for secretive

Neil: surreptitious, I don’t think you can smoke here (sits)

(Julie shrugs and puts the cigarette down)

Neil: Julie what is all this

Julie: oh do you like it (un crosses legs and re crosses them towards Neil) (smiles) because tonight is all about you

Neil: ...I didn’t...know you do crosswords

(Julie smiles - over at the door we see Taylor on the phone. I apologise in advance for my poor skills here but I can barely understand what they say led alone write it)

Taylor: no mom there out of bibimbap

Guy: settle down?

Taylor: uh how bout pogo oui?

Guy: (nods) two'a those

Taylor: (nods) szesnan taru jutsao (the guy nods and smiles) mom next time let me call in the order (laughs) I know that’s why they call it Korean barbeque, ok goodbye (hangs up, frustrated) amunindey

(the guy laughs and says something which I can’t hear properly, and nods to Taylor)

Taylor: ne

(the guy walks off and Taylor notices Neil inside. she can’t see that Julie is with him. she starts walking over and then stops)

Julie: (off screen) so what'll it be hm, blonde Italian philanthropist, I can be all of them (we see a close up Taylor’s shocked face) tell me in your wildest dreams what would you do with a willing woman

Neil: (off screen) ok

(Taylor makes an oh sound and keeps watching them)

CUT TO: Trailer park - Marissa is sitting on the verandah leaning against the trailer, she’s also on the phone to Summer

Summer: (off screen) so did you guys make plans to talk or what

Marissa: yeah, we agreed we'd talk we just didn’t pick a time or a place

(we now see Summer on the phone in her house)

Summer: Coop, usually a time an place are crucial aspects to any plan

Marissa: I know

Summer: look don’t be scared, you an Ryan have been getting along ok

Marissa: (scoffs) yeah that’s because we haven’t been talking

Summer: (frowns, worried) just call him (Marissa doesn’t say anything) do it!

Marissa: fine, bye (Marissa hangs up and stares off in the distance)

CUT TO: A motel - we see Ryan looking out of the window before closing the curtains. Sadie comes out of the bathroom with wet hair

Ryan: (holds up cards) you play poker

Sadie: what’s the pot

Ryan: uhhh well I got like twenty bucks on me

Sadie: mm that’s not gonna do it

Ryan: (laughs, looks at Sadie) then what

Sadie: ...you ever play strip poker

Ryan: (raises eyebrows suprised) yes, yes I have (Sadie smiles) played strip poker, I think I’m wearing more clothes than you are though

Sadie: yes but I think I’m a way better player

Ryan: you think so

Sadie: mm-hmm, yeah, just deal

Ryan: ok

(Ryan and Sadie sit on the bed across from each other)

Ryan: uh-hm

Sadie: loser sleeps on the floor, which basically means your gonna be sleeping on the floor

Ryan: sure, sure, sure

(Ryan shuffles the cards just as his phone rings. he looks over at his phone which is lying LCD side down, he turns it over and we see that it says CA MARISSA, Ryan just stares at it ringing)

Sadie: your bookie (smiles)

Ryan: no, no it’s just Seth...I'll call him in the morning

(Ryan goes back to shuffling - we then see Marissa with her phone to her ear and she hears this msg:

Ryan: hey its Ryan, leave a message

Marissa hangs up without leaving a message, we see a close up of her face, she almost looks sad, that fades to a shot of waves crashing on the beach and then that fades to Ryan and Sadie laughing with each other, this fades to a shot of the motel from outside)

CUT TO: Motel, next morning - we see the door open on a dark room, the light that the door lets in lets us see that Ryan is on the floor. he opens his eyes a little. Sadie is standing in the doorway with food and coffee

Sadie: room service

Ryan: (leans up) what’s on the menu (squints)

Sadie: black coffee an jelly doughnuts, courtesy of the circle k, full set service?

Ryan: I gotta remember this place (gets up)

(the next thing we see is Ryan sitting at the outside table on the verandah, Sadie comes out with the yellow pages in her hand)

Sadie: so I flipping through the yellow pages...an I found this

(Sadie puts the yellow pages down on the table and taps on a specific add. it says 24-HOUR BAIL BONDS underneath that it has BIG and a fancy H in a circle, there is more details etc underneath but they aren’t important)

Ryan: (looks) hmm, think that’s him

Sadie: when we were kids he was big H an Johnny was little H so I think its gotta be

Ryan: alright (sighs) I’m gonna shower (sniffs) wake myself up (stands) I didn’t actually sleep so well last night

Sadie: hey if you wanna sleep in a bed, don’t bluff with a pair

(Sadie smiles, Ryan starts to go inside)

Sadie: did you call Seth back

CUT TO: The pool house - we see Seth rolling around on Ryan’s bed, in the covers etc. his phone rings and he answers it

Seth: dude, where are you

(we now see Ryan on his phone, on the verandah of the motel near the pool)

Ryan: Indio (sighs) how much trouble am I in

Seth: uhh none yet mom an dad think your helping inner city kids paint a overpass mural, I’m rolling around in your bed right now so it looks slept in

Ryan: yeah you'd probably do that anyway

Seth: so, how bout a little gratitude

Ryan: your right I owe you uh (sighs) but trust me it’s for a good cause

Seth: any chance you wanna clue me in on what that cause is

Ryan: the less you know the better, uh jus keep doin what your doin, except the bed thing that’s just creepy (hangs up)

(Seth hangs up, thinks for a few seconds and then pulls the covers back over himself as he rolls. Taylor walks in)

Taylor: Seth what're you doing

Seth: Ryan’s painting a mural (sits up quickly, he has bed hair, lol)

Taylor: what're you doing

Seth: hey (frowns) what're you doing here, how'd you get in

Taylor: you know never mind all that this is an emergency (holds up hand) Summers going to majorly wig when she finds out who her dad is dating

Seth: yeah well whoever it is, stayin out of it

Taylor: (matter of factly) Julie Cooper (Seth frowns) I caught them having an illicit liaison an the way they were talking was totally perverted (shakes head)

Seth: wow, wait perverted how

Taylor: (screws up face) just what are we gonna tell Summer

(Seth points to Taylor and mouths "you". Summer of course comes in)

Summer: what’s who gonna tell Summer

Seth: (looks at Summer then Taylor) do I need'a call a locksmith

Summer: (arms folded, looks at Taylor) what're you doing here T bad?

Taylor: uhhh (looks at Seth) you know what she’s your girlfriend you should tell her

Summer: oh puhlease, not you two again (Seth frowns and shakes his head)

Taylor: oh no, no no no I’m totally over that weirdness no (Seth frowns, nods) uh your dad an Julie Cooper are doing it

(Summer blinks and turns her head, stunned)

Taylor: yeah it’s a shock to me to (Seth holds his hands out & shrugs) I wouldnt'a believed it myself if I hadn’t seen it with my own eyes (Summer looks at her) it was all very mid nineties overwrought thriller, a sort of a Verhoeven shape

Summer: (frowns) it’s like a Sharon Stone movie, oh my god

Seth: ok but hold on this kind of broad reveal requires independent confirmation (raises eyebrows)

Taylor: fine, you can see for yourself, I happen to know where there next tryst is going to be

CUT TO: Driving range - we see a golf ball sitting on a tee

Neil: (off screen) keep your eye on the ball and (swings golf club) swing through it, ok

(we can now see that Neil and Julie are there together, Julie has a cute little red and white golfing outfit on, she looks quite the part)

Neil: go ahead, your turn, come on

Julie: oh (reluctant) Neil I am not very athletic

(Julie stands near the tee and Neil stands behind her, aww)

Neil: spread your feet a little bit, ok, let the grip rest gently in your hand (Julie smiles) you keep your eye on the ball an your gonna swing through the ball, ok

Julie: ok

Neil: raise the club gently (raises the club with Julie)

Julie: (stops) now if I break a nail, your next fantasy better involve a French manicure

Neil: are we gonna do this now

Julie: mm-hmm (nods, smiles)

Neil: look at the ball

Julie: ok, ok, yes

(we see Julie and Neil swing together and she actually hits the ball. we then see Summer and Seth nearby in a golf cart, Seth is driving)

Summer: there's no way, this is my dad’s favourite place he would not bring a woman here

Seth: maybe he doesn’t think of Julie as an actual woman, just a golf buddy

(Summer looks through binoculars just as Neil and Julie share a kiss and then a hug)

Seth: who he makes out with

Summer: (screws up face) I cannot believe this (looks at Seth, hits him) lets go

(Summer looks through the binoculars again and we see Julie in Neil’s arms, her feet are actually off the ground, you know that kind of hug)

Seth: (mesmerised) ok

Summer: let’s go!

(Seth reverses the golf cart and they start to leave)

Summer: that’s so horrible

Seth: I think there cute

CUT TO: Bail bonds in Indio - Sadie and Ryan walk up to the door. Ryan opens it and motions after you to Sadie. the next thing we see is the inside of the shop, as Sadie and Ryan walk in we can see a gun being cleaned in the foreground

Ryan: (shuts door) Jack Harper in

(there is a scruffy looking guy sitting at a far table. Ryan and Sadie are near him)

Guy: he’s out on a job, if you need a bond i can-

Ryan: we're not here about a bond, we uh we're lookin for him (guy looks at him)

Sadie: when d'you expect him back

Guy: who wants to know

Sadie: well his dead son (raises eyebrows) for starters

Guy: (scoffs, shakes head) get outta here

Ryan: we- we don’t mind waiting

Guy: (stands) I got authority to protect this property with lethal force (Sadie/Ryan look at him) you know what that means

Ryan: means we'll be out in the car

Guy: yeah

(Ryan opens the door for Sadie and they leave. the guy picks up the phone and starts to dial)

CUT TO: The cliff where Johnny fell - we see a yellow police line has been set up which is being held in place by several white barriers. we hear Johnny’s voice very echo'y and distant, from that night

Johnny v.o: hey Marissa, come up here, you gotta check this view

(we see that Marissa is standing near the barriers, in a thoughtful daze. we then hear a mans voice more clearly)

Detective v.o: was your friend Johnny a big drinker

Marissa v.o: no

(we are now with Sandy, Marissa and a man in Matt’s apartment. the man that asked the question is a Detective and it seems Marissa is thinking back to the deposition)

Detective: but he was drinking that night, any idea why

Sandy: your asking her ta speculate

(we see Marissa at the cliff again. she’s looking out towards the water with her arms folded. we are seeing mainly the back of her)

Detective v.o: are you aware of anything that happened to Johnny that day, anything that might of made him want to drink

(we see a grey scale flashback of Johnny standing on the cliff with the bottle in his hand, motioning for Marissa to join him. from 314 of course)

Detective v.o: a fight with a friend or

(we then see Marissa and Kaitlin looking up at Johnny terrified, at the same time we can hear Johnny’s voice in an echo)

Johnny v.o: as bad as I wanna be with you, I love you an I think you love me too

(we see a shot of Marissa thinking, this is still the deposition Marissa and not the one at the cliff. it then flashbacks to the scene from 306, the moment when Johnny confides in Marissa about what he did. we then see Marissa with Sandy and the detective guy again. Marissa looks at Sandy, Sandy looks at her)

Detective: (off screen) yes or no

Sandy: excuse me detective we need a minute (stands) alone please

Detective: (reads) what we're doing here

(we can now see that the detective is reading the burnt letter which is inside an evidence bag)

Detective v.o: isn’t only unfair to you it’s unfair to

(while the detective talks we see a flashback of Johnny reading the letter by the fire, we then see Johnny screw it up)

Detective v.o: this next parts burned here

Marissa: Ryan (closes eyes) to Ryan (looks over at the letter)

(we then see a flashback from 306 of Johnny and Marissa standing together after Johnny confides in her, the sun has just started to set)

Marissa v.o: I’m with you

Ryan v.o: but that’s not the whole story is it

Detective v.o: recovered from a fire pit on the beach

(we see a flashback of Johnny throwing the letter into the fire. then we see Marissa starting to look upset and hear more of the detective reading the letter)

Detective: (off screen) I’m not in love with you (Marissa closes her eyes, its clearly hard for her to hear it) and I never will be

Sandy: may I see that

(the detective hands Sandy the evidence bag, we then see another flashback from that night, Marissa is looking up at Johnny just before he fell)

Detective v.o: seems like Johnny took the news pretty hard

Johnny: (echo'y) Marissa...Ryan Atwood saves the

Detective v.o: I can’t imagine that it made your boyfriend very happy either

Marissa: (scared) Johnny

(we then see Ryan trying to convince Johnny to come down)

Marissa: Ryan didn’t even know this existed (looks at Detective) he has nothing to do with this

Sandy: jus let him ask his question

Marissa: no its ok I wanna tell him (looks at Detective) Ryan didn’t push him

(we see another flash back of Johnny standing close to the edge)

Johnny: (calls) hey Marissa

Marissa v.o: and Johnny didn’t commit suicide

(we see Marissa and Kaitlin looking up at Johnny, and then Johnny with his hands outstretched just before he falls)

Marissa v.o: if you really wanna know what happened he slipped

(we see Johnny’s feet slide down the rocks and Johnny fall out of the shot, the camera goes down a little like we are following the fall but all we see is the rocks of the cliff face)

Kaitlin v.o: (echo'y) Johnny

(we now see Marissa at the cliff again, the reliving/remembering everything has upset her and she kicks one of the white barriers down which knocks another one over. she moves closer the edge and then turns to walk away, as she does she stops. Volchok is standing there looking at her. Marissa looks at him and pushes hair behind her ear, he looks at her and holds out a flask)

Marissa: no thanks

Volchok: you know uh Johnny an I use'ta be friends...yeah he an Chili use'ta follow me an the guys around, try an get us to teach em how'ta surf

Marissa: ...(shrugs) yeah well what happened

Volchok: he got better'en me, an I didn’t like that

Marissa: your secrets safe with me (starts to walk away) I should go

Volchok: look (Marissa looks) if you ever wanna kick it or hang out or somethin...I’m around

Marissa: I’m not interested

Volchok: you sure about that (Marissa looks at him) I can keep a secret too

(Volchok turns towards the water and Marissa looks as though she’s thinking)

CUT TO: Cohen bedroom - Kirsten is in there and Sandy comes in

Kirsten: how'd it go

Sandy: well there were a few suprises, but there doesn’t seem to be any material evidence pointing ta suicide or foul play so if that’s the case (shakes head) they'll have no choice but to rule it a- an accident

Kirsten: I’m glad (looks at Sandy, moves closer) honey you look exhausted

Sandy: well thankyou darling you look beautiful as always (Kirsten smiles) I was up most'a the night putting the finishing touches on this hospital proposal

Kirsten: maybe we should reschedule this dinner with Matt an Maya for next weekend

Sandy: oh I wish we could (takes off jacket, sighs) but it'd defeat the whole purpose

Kirsten: I thought the purpose was dinner

Sandy: well dinner, an Maya's our only chance at getting a second hearing at the hospital board

Kirsten: (looks at Sandy then walks away) well the way those two have been getting along I think he really likes her, I thought you abandoned this idea weeks ago

Sandy: why would we abandon it, she’s not naive, she might wanna help

Kirsten: (puts on jacket) well she might wanna re think the relationship if it doesn’t go well, I know I would

Sandy: oh honey we're all adults here...an this project has the potential to do an awful lotta good

(Sandy walks past Kirsten, Kirsten looks worried)

CUT TO: Bail bonds Indio - Sadie and Ryan are sitting in the car waiting for Jack to show up. Sadie has a big drink

Sadie: stakeouts are so much cooler in movies

Ryan: (takes drink) yeah that’s cause they cut right to the part where the guy shows up

(a black nice looking truck pulls in front of Sadie’s car and stops closer to the shop)

Sadie: that’s him come on

(Ryan nods and they both get out of the car. Jack gets out of his truck and heads towards the shop)

Ryan: (off screen) (calls) Jack Harper

(Jack turns around and looks at Ryan and Sadie. he looks like the typical deadbeat dad)

Jack: who's asking

Ryan: friend'a your sons

Jack: I don’t have a son (keeps walking)

Sadie: I know Uncle Jack, It’s why we're here

Jack: (turns around) Sadie

Sadie: Aunt Gwen says thanks for the card you sent

Jack: I didn’t send her a card

Sadie: yeah an you know what else you didn’t send, child support for like the last three years

Jack: see I needed that money to start my business

Sadie: really, so is this truck here (points) apart'a your business

Jack: yeah, matter'a fact it is

(Ryan looks at Jack. Sadie is over at Jacks truck)

Sadie: oh, its nice (Jack nods smugly) you must be doin pretty well so I’m sure you wont mind just paying her whatever you owe her

Jack: (points) I don’t owe that bitch, anything

(Jack turns and heads towards the door to the shop. Sadie takes a pipe out of the back of the truck)

Ryan: (sees) Sadie

(Sadie quickly goes to the front of the truck and hits it hard. Jack laughs but its more of an you've gotta be kidding me kind. Ryan looks from Sadie to Jack)

Jack: (points) your jokin right

(Sadie looks at Jack with a determined look and then smashes the side mirror. by this point everyone in the shop has come out to see what’s going on. Jack runs over to Sadie and Ryan tries to stop him)

Jack: come here, give me (grabs Sadie from behind)

Ryan: get off her

(Ryan tries to pull Jack off Sadie, Sadie says something but I can’t make out what it is)

Ryan: get off'a her!

(Jacks friends try and get Ryan off him. Ryan grabs one of them around the waist and slams him into a car. the guy from inside earlier, is holding Sadie and Jack goes over to Ryan)

Sadie: get off me, let go of me, let go

Jack: you know what, this aint high school kid

(Jack's buddies hold Ryan for him and he punches him hard in the face. Ryan’s head flies back)

Sadie: (screams) stop!

(we see Jack laying into Ryan through a reflection near the car)

Sadie: stop it, get off of me (jumps, tries to wriggle free) Ryan!

(after a few punches Jack and his buddies throw Ryan to the concrete and he just lays there. Jack steps over him and we can see his bloody face)

Sadie: get off me, get off, get off me (upset, screams) Ryan! let go, Ryan!

(the guy holding Sadie doesn’t let her go, then we see Ryan’s face again. his nose, mouth, cheek and eyebrow are covered in blood and he breathes in but it looks painful. his eyes are closed. poor guy!)

CUT TO: A diner in Indio - Sadie and Ryan are sitting at a table together. Sadie dabs at Ryan’s wounds

Sadie: I’m sorry

Ryan: (closes eyes) no its (laughs, pulls away) not that bad, except when you do that

Sadie: no I meant I’m sorry that I dragged you inta this

Ryan: (raises eyebrows) yeah well if I remember you kinda begged me not to come (looks at Sadie)

(we see a close up of Sadie taking ice out of a bowl on the table. next to the bowl are the car keys

Sadie: I just wish we had gotten the money

Ryan: yeah what'do you think Johnny’s moms gonna do now

Sadie: I don’t know, Jack was kind'a her last chance

(Ryan looks down)

Sadie: (frowns) I bet it’s kind of hard for you to imagine Gwen married to a guy like that

Ryan: (raises eyebrows) easier than you think...turns out Johnny an I kinda had alot in common (looks down)

(Ryan swallows and grabs something from the table, he stands to leave)

Sadie: are you ok

Ryan: (points) I will be

(Ryan walks away and Sadie watches him. she then looks down at the table and moves the ice bowl, realising the car keys are gone. we hear the sound of a car starting and Sadie looks out of the window next to her just as Ryan drives off without her)

CUT TO: A restaurant - Sandy, Kirsten, Matt & Maya are sitting at a table together, they are all smiling and happy

Maya: first time I laid eyes on Matt was at a tailgate party, he was doing a cake stand

Matt: no you see I thought it was when you rushed my house as a little sister?

Maya: no (raises eyebrows) that’s the first time you saw me, I was stalking you for months (smiles) (Matt raises his eyebrow and smiles)

Sandy: I use'ta walk behind Kirsten on her way home (Kirsten smiles) she lived on the opposite side'a campus but I lived to watch her walk

Kirsten: an I called campus security (raises eyebrows) (Maya smiles)

Sandy:ah it was worth every minute I was detained an questioned (Maya laughs, Kirsten smiles at him) now here we are, I’m running Kirsten’s fathers company, Matt here has ben workin like a dog (Matt looks at Maya) on a proposal for your dads hospital

Maya: (smiles at Matt) yeah, I wish that had worked out

Sandy: well (Kirsten looks at him) we don’t give up that easily (Maya looks at him) we were hopin you could help us get one more shot with your father (Matt looks uncomfortable) we listened to what he had'ta say an we completely reworked the proposal

Maya: well your a (raises eyebrows) passionate man Sandy ill give you that (shrugs) why don’t I take a look at it, if I like what I see ill pass it along (nods) we'll set up a meeting for next week

Sandy: well we can’t wait that long, the board is moving forward on Monday

Maya: (looks at Sandy then away) I see

Matt: Maya its not a big deal don’t worry about it

(Kirsten looks uncomfortable)

Sandy: it really is that big'a deal, your our only chance (Maya looks at him) (shrugs) I'm sorry in advance if this is putting too much pressure on you (Maya looks away) but this hospital could help alotta people, that’s the only reason we're asking...but we are asking, we need your help

Kirsten: Sandy we're eating can we at least wait until after dinner

(Kirsten looks at Sandy, clearly not happy with him. Sandy looks at her. Maya looks at Matt)

Maya: Matt, d'you want me to show the proposal to my father too

Matt: ...yeah, I would

Maya: ...then id be happy to Sandy (smiles) will you excuse me

(Maya leaves the table. Matt follows her. Kirsten looks at Sandy unimpressed)

Sandy: she said she'd be happy to

(Kirsten looks down, almost disappointed in him)

CUT TO: Summers house - we hear kissing sounds and see legs intertwined on the couch. the camera moves up to show Seth on top of Summer, we hear a few giggles from Summer

Summer: wait but (Seth kisses her) wait Seth

(we hear more kissing and then Summer pushes Seth to the side)

Seth: what

Summer: (worried) what if her evil plan works an my dad actually falls for her

Seth: would that really be the worst thing, you an Marissa are already like sisters (raises eyebro

Kikavu ?

Au total, 56 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

cordelia 
17.06.2022 vers 19h

Neelah 
19.02.2021 vers 18h

Ocepk80 
08.02.2021 vers 12h

Terilynn 
24.06.2020 vers 22h

nadege021 
20.07.2019 vers 12h

cartegold 
16.06.2019 vers 18h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

cabez4 
cappie02 
cartegold 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Nikki Reed est enceinte

Nikki Reed est enceinte
L'actrice Nikki Reed (Sadie) et son mari Ian Somerhalder vont être à nouveau parents. C'est dans un...

Peter dans Greys Anatomy

Peter dans Greys Anatomy
Peter Gallagher vient de décrocher un rôle récurrent dans la 18ème saison de Grey's Anatomy. il...

Shailene sur Netflix

Shailene sur Netflix
Shailene Woodley devrait apparaître cet été sur la plateforme Netflix dans le film La Dernière...

Une nouvelle série pour Bonnie

Une nouvelle série pour Bonnie
Bonnie Somerville fait partie du casting de Heels, une nouvelle série ayant pour thème le catch...

Un nouveau film pour Autumn

Un nouveau film pour Autumn
Autumn Reeser tourne dans une nouvelle trilogie de téléfilm, intitulée The Wedding Veil. Elle tourne...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

choup37, 19.04.2024 à 19:45

Maintenant j'en ai plus que deux, je joue aussi sur kaa

CastleBeck, Avant-hier à 11:48

Il y a quelques thèmes et bannières toujours en attente de clics dans les préférences . Merci pour les quartiers concernés.

Viens chatter !