177 fans | Vote

#118 : La vérité

Après son altercation avec Oliver, Ryan est suspendu de l'école. Comme Marissa ne répond plus à ses appels, il se morfond seul dans son coin. Pendant ce temps, Luke décide de se renseigner auprès d'amis à lui qui sont à Pacific pour en savoir plus sur Nathalie, la petite amie d'Oliver que personne n'a jamais vu à NewportAnna, de son côté, ne supporte plus que Summer s'immisce sans cesse dans sa relation avec Seth

Popularité


4.29 - 7 votes

Titre VO
The Truth

Titre VF
La vérité

Première diffusion
11.02.2004

Première diffusion en France
18.05.2005

Vidéos

Ryan, Sandy, Marissa & Oliver (VO)

Ryan, Sandy, Marissa & Oliver (VO)

  

Photos promo

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Photo de l'épisode #1.18

Plus de détails

Ecrit par : Allan Heinberg
Réalisé par : Rodman Flender 

Avec

Guests :

Sandy apprend à Ryan que le Dr. Kim a décidé de suspendre Ryan de l’école jusqu'à son conseil disciplinaire et qu’Oliver a retiré sa plainte. Sandy ne comprend pas pourquoi Ryan a cassé la gueule àOliver : pourquoi ne pas simplement parler ? Ryan sait très bien que s’il commet un autre écart, sa garde sera retirée aux Cohen. Sandy propose un deal à Ryan : soit il reste chez les Cohen et ne sort plus pour le moment soit il va casser la gueule à Oliver et il s’en va définitivement.

Du coup, Ryan reste dans sa chambre et tourne en rond tel un lion en cage. Mais la vie continue sansRyan et Summer tente de défendre sa cause auprès de Marissa : s’il a tapé Oliver, il doit y avoir une raison. Summer pense aussi qu’Oliver est amoureux d’elle. En attendant, Marissa a décidé de rompre.Summer trouve cette décision trop rapide mais le bon point est qu’elles sont désormais toutes deux célibataires. Summer propose à Marissa une séance de thalasso après les cours mais encore une fois Marissa doit voir Oliver. Et puis ce week-end, Julie a prévu un week-end en famille chez la grand-mère.Summer est déçue de ne pas voir Marissa plus souvent.

Anna essaye de comprendre l’attitude de Ryan mais Seth ne la cautionne pas du tout et refuse de parler à Ryan. Le couple rencontre Summer et Marissa dans le couloir. Ils sont plutôt gênés et ne savent pas quoi dire. Marissa finit par demander des nouvelles de Ryan mais Oliver arrive à ce moment-là et propose à Marissa d’aller faire du ski ce week-end. Avec sa lèvre balafrée, il est tout content, il a Marissapour lui tout seul. Anna, Seth et Summer sont très froids envers Oliver : ils le détestent, comme tout le monde... Sauf Marissa !

Sandy discute avec Kirsten à son travail. Il se remet en question : Était-ce une bonne idée d’adopterRyan ? Kirsten lui répond que oui, ils vont tout arranger. Des hommes en bleus arrivent soudain dans le bureau de Ki-Ki et virent le couple. Encore un coup de Julie qui a décidé de refaire tous les bureaux pour un décor plus « danois », plus accueillant. Caleb débarque lui aussi dans le bureau, sur les nerfs : pourquoi lui a-t-on enlevé sa table de massage ? Il est en rogne contre Julie mais n’ose pas le lui dire. Quelques secondes plus tard, le bureau de Kirsten est complètement vidé. Mais Sandy la rassure, c’est elle-même qui l’a dit « tout va aller bien ! »

Ryan traîne encore sur son canapé et hésite à appeler Marissa. Oliver tente de la convaincre de venir au ski avec lui et d’oublier Ryan. Luke arrive et Oliver lui demande de l’aider à convaincre Marissa. MaisLuke ne peut pas saquer Oliver et se montre très froid. Le téléphone sonne : c’est Ryan. Oliver lui dit de ne pas répondre mais Luke s’énerve, après tout elle fait ce qu’elle veut. Aussi, Luke préfère encore partir avant de commettre une gaffe qu'il pourrait regretter, et Marissa ne répond pas au téléphone. Oliverrefait son éternel numéro du mal-aimé et s’excuse. Marissa part chercher à manger et Oliver en profite pour écouter le message qu’a laissé Ryan. Sur le message, il demande à Marissa s’il peut lui parler et lui donne rendez-vous. Oliver efface le message.

Anna propose à Seth d’aller acheter des comics mais Seth veut parler à Ryan. Puis ils croisent Summer, qui est seule depuis que Marissa l’a abandonnée pour Oliver. Finalement, Seth lui dit qu’ils vont acheter des comics et Summer se joint à eux pour le plus grand plaisir d’Anna ! Seth aperçoit Ryan et part le rejoindre. Il lui annonce qu’il est venu pour voir Marissa. Seth tente de l’en dissuader car il ne le croit pas quand il dit qu’Oliver est fou. Seth n’a pas confiance en Ryan, cela le déçoit mais il part tout de même voir Marissa.

Ryan se rend à la bibliothèque, l’endroit fixé au répondeur. Oliver vient le rejoindre et lui fait croire queMarissa ne veut plus le voir et que c’est terminé. Ryan répond que ça n’a même pas commencé.

Kirsten explique à son mari que Julie rend tout le monde fou à son travail. Elle a mis dehors la moitié du personnel et s’est mis à dos l’autre moitié. Du coup, Kirsten n’a plus d’endroit où travailler et elle ne peut pas parler à Julie, elle est bornée !

Julie sonne chez les Cohen et comme toujours la petite réplique d’entrée « Kirsten, tu n’es pas habillée ? » ... Le cauchemar Cooper recommence ! Kirsten lui dit qu’elle travaillera chez elle aujourd’hui puisSandy lui dit que non, elle doit parler à Caleb à propos de la chose (virer Julie). Sandy propose alors àJulie de rester prendre un café.

En attendant Kirsten, Julie s’entretient avec Ryan. Ce dernier la prévient à propos d’Oliver, il lui demande d’avertir Marissa, de la tenir éloignée de lui et lui raconte les mésaventures d’Oliver. Julierigole et lui dit de rester éloigné de sa fille et des ennuis. Après tout, elle n 'a pas changé d’avis : ils n’ont pas le même niveau social. Oliver dit à Marissa que si elle n’a pas envie d’aller avec lui, qu’elle le dise, il se remet en question. Mais Marissa dit que si, elle en meurt d’envie mais... Il y a sa mère ! Si ça ne tenait qu’à elle, elle laisserait tout tomber. Oliver lui dit alors de faire cela, de tout laisser tomber, soyons fou ! Elle accepte. Seth et Luke les observent de loin. Luke déteste Oliver et questionne Seth : a-t-il déjà vu Natalie, l’ex d’Oliver. Et si elle n’existait pas ? Luke a des amis à Pacific et dit qu’il va se renseigner... Seth est surpris que Luke joue les Columbo !

Kirsten va parler à son père à propos de Julie... Caleb lui confie qu’elle le rend fou ! Il lui avait confié ce travail pour qu’elle arrête de l’appeler toutes les 30 secondes. Résultat : il la voit toute la journée. Elle est bien gentille mais il ne la supporte plus ! Il demande alors à sa fille de rompre avec elle ! Pour le bien de l’entreprise et... de sa santé mentale !

Seth vient proposer à Ryan de se joindre à Summer et Anna et lui-même pour fêter le premier comic deSummer mais il refuse, pensant encore et toujours à Oliver. Seth se fait donc un plaisir d’enseigner les comics à Summer... au dépend d’Anna qui se sent de trop. Anna va ensuite parler à Sandy et lui demande s’il a beaucoup de points communs avec Kirsten. Sandy n’en trouve aucun à part aimer Seth... C’est sûrement la clé d’une bonne relation. Kirsten arrive et demande à son mari de l’aider à ramener les courses. Seth arrive dans la cuisine et demande si Summer peut rester manger. Dégoûtée, Annapart chercher les courses, Sandy en colle une à son fils, qui ne comprend pas pourquoi. Puis Sandycroise Luke dans sa maison, les courses à la main... Décidément ! Il lui demande s’il peut aller dire bonjour à Ryan, Sandy accepte.

Alors que le triangle amoureux mené par Seth est en passe de revenir à son apogée, Luke rend visite à Ryan. Il lui dit qu’Oliver et Marissa ont séché toute la journée et qu’il s’est donc renseigné à Pacific High :Natalie Bishop est inconnue au bataillon ! Ryan est plus choqué que surpris. Il se faufile alors derrière le salon des Cohen et se rend devant la maison des Cooper pour voir Marissa. Il lui dit qu’il n’y a pas deNatalie. Mais Marissa est très énervée, elle ne veut pas l’écouter, pas le croire et lui dit qu’il est pathétique. Julie sort de sa maison et dit à Ryan de s’éloigner. Mais Marissa lui dit de rester car elle part.Julie tente de la rattraper, en vain. Par-dessus le balcon, Sandy a observé toute la scène. Marissa, elle, débarque chez Oliver et lui demande de rester pour la nuit.

Le lendemain, Ryan s’excuse auprès de Sandy pour être allé voir Marissa. Mais Sandy le pardonne, il souhaite que Ryan lui raconte tout afin qu’il puisse lui venir en aide. Mais Kirsten arrive à ce moment la pour lui annoncer que Luke est dans le salon. Ryan lui dit que Marissa ne veut pas l’écouter, ça ne sert plus à rien. Mais Luke ne va pas laisser tomber et va parler à Marissa. Oliver fait de grands projets de voyage avec Marissa : Londres, Paris mais Marissa répond que pour l’instant elle ne peut pas. Instable et pas sûr de lui, Oliver ne cesse de lui répéter qu’elle peut partir si elle veut. Luke appelle et dit àMarissa qu’il n’y a pas de Natalie Bishop. Mais elle se refuse à le croire et lui dit que s’il veut l’aider, qu’il aille prendre ses affaires, chez sa mère.

Kirsten admire son splendide nouveau bureau devant les yeux de Julie. On se croirait à Athènes, Julie y a planché tout le week-end ! Kirsten la remercie mais Julie sent qu’il y a une mauvaise nouvelle qui se cache derrière les éloges de Kirsten. Elle comprend tout de suite que Caleb veut rompre. Le voilà justement qui arrive, Julie lui annonce que Kirsten a déjà fait le sale boulot pour lui et qu’elle mérite beaucoup plus de sa part, de la part à tous les deux. Déçue, elle démissionne et s’en va.

Summer fait semblant de s’intéresser aux comics dans le but d’intéresser Seth et ça marche ! Seth n’a d’yeux que pour Summer et ne remarque même plus Anna. Sandy, conscient de la situation, convoque Seth et l’engueule : il flirte avec Summer sous les yeux d’Anna ! Mais la dispute tourne au règlement de compte père/fils et Sandy reproche à son fils de ne plus lui parler. Mais Seth voit clair dans le jeu de son père: il fait un rapprochement avec Ryan qui ne lui raconte rien. Seth lui dit que quand Ryan sera prêt, il parlera.

Luke se rend chez Marissa pour prendre ses affaires et rencontre Julie qui lui confie ses états d’âme : en 6 mois, elle a perdu son mari, sa fille, son petit ami et son travail ! Elle a les larmes aux yeux mais Luke l’écoute, elle le remercie pour ça. Ils se rapprochent, sont à deux doigts de s’embrasser mais Juliepréfère stopper la situation avant qu'elle ne dégénère et lui dit qu’il devrait partir.

Marissa se rend à l’accueil voir si ses affaires sont arrivées et s’aperçoit que la femme qui la renseigne s’appelle Natalie, Natalie Bishop ! Elle s’occupait d’Oliver quand il était petit. Marissa remonte dans la suite, troublée et raconte l’histoire à Oliver. Il fait encore son psychopathe en se tapant violemment la tête et s’excusant. Marissa lui conseille d'aller se changer, qu’ils vont partir. Paniquée, elle tente d’appeler Ryan. Il décroche, elle tremble et lui dit qu’Oliver ne veut pas la laisser partir. Mais Oliverarrive avec un revolver et lui ordonne de lui donner le téléphone.

Seth tente de s’excuser auprès d’Anna, en vain. Elle lui explique qu’elle est sa petite amie et que Summer est son amie, il y a une différence, en tout cas il devrait y en avoir une. Ryan arrive paniqué dans la cuisine et dit à Sandy qu’il doit aller voir Marissa. Sandy lui ordonne de lui donner les clefs de la voiture, Ryan croit qu’il veut l’empêcher d’y aller. Mais il veut tout simplement le conduire ! Olivers’excuse encore, l’arme à la main. Marissa, paniquée, lui dit que ce n’est pas grave, qu’ils seront toujours amis. Mais Oliver ne veut pas être son ami, il avoue qu’il a toujours été amoureux d’elle, qu’il ne veut pas qu’elle parte. Il lui dit qu’il ne lui fera pas de mal, le revolver est pour lui. Le téléphone sonne, Oliver est au bout du rouleau.

Ryan tente donc d’appeler Marissa, en vain. Avec Sandy, il se rend alors à l’accueil de l’hôtel et Ryan découvre lui aussi Natalie Bishop. Il fait croire qu’il est un ami d’Oliver et ils montent à l’étage accompagnés de 2 agents de sécurité. Natalie appelle Oliver, il dit qu’il vient de prendre sa douche. Mais Ryan n’en croit pas un mot et appelle Marissa. Menacée par le revolver, elle commence par ne pas répondre mais sous la pression elle crie qu’il a une arme. Oliver est fou de rage mais les agents de sécurité enfoncent la porte et menacent Oliver. Mais il n’a plus rien à perdre et menace de se suicider. Digne des meilleurs avocats, Ryan essaye de le convaincre de poser son arme par une plaidoirie visant à le plaindre, à compatir. Il finit par poser son arme, il est arrêté et Marissa saute dans les bras de Ryan en s’excusant.

Kirsten informe Seth et Anna que Marissa va bien. Seth dit alors qu’il va appeler Summer mais Anna s’énerve en disant que c’est la première chose qu’il pense à faire. Elle en a marre de prétendre être sa petite amie et le quitte. Puis Seth raconte à Ryan l’histoire de deux gars que tout opposait et qui sont devenus frères. Mais Seth avoue avoir gâché sa confiance et se confond en excuses. Plus jamais il ne trahira Ryan. Ryan accepte ses excuses et ils redeviennent tous deux complices ! 

Fait par marissa

Sandy : Tu ne déjeunes pas ?

Ryan : Je n'ai pas vraiment faim.

Sandy : Le Dr Kim vient d'appeler pour dire que tu es exclu, indéfiniment. Jusqu'à ce que le conseil de discipline décide s'il veut te renvoyer.

Ryan : Vous voulez que je dise que je suis désolé. Je ne le suis pas. Oliver me l'a avoué en face. Il voulait que je disparaisse pour avoir Marissa.

Sandy : Alors pourquoi il a retiré sa plainte pour agression ?

Ryan : Il a fait ça ?

Sandy : Oui. Il me semble que s'il en avait assez de toi, s'il voulait te voir parti, tu serais chez les mineurs. Tu le sais, hein ? Aide-moi à voir clair dans tout ça. Dis-moi ce qui se passe.

Ryan : Oliver est dangereux.

Sandy : Voilà ce que je sais : Tu l'as attaqué. Point. Tu es en liberté surveillée. Tu savais qu'à la moindre infraction, ils te reprendraient. Et tu l'as quand même fait. Je n'arrive pas à comprendre pourquoi. Parle-moi. Voyons, Ryan, parle-moi.

Ryan : À quoi bon ? Vous ne me croirez pas.

Sandy : Peu importe ce que je crois. C'est ce que tu as fait qui compte.

 La prochaine fois que tu as envie de cogner, tu ferais bien de parler. Je suis là pour ça.

Ryan : Je suis censé faire quoi ?

Sandy : Je ne peux pas t'interdire de sortir ni t'enchaîner au mur. Tu veux t'en prendre à ce gamin, Oliver ? Vas-y. La porte est ouverte. Mais si tu veux rester, si tu veux faire partie de cette famille, tu n'iras nulle part, tu ne feras rien, tu ne verras personne, sauf si Kirsten et moi y consentons. C'est à prendre ou à laisser.

 

NEWPORT BEACH

LA VÉRITÉ

 

Summer : Alors Ryan l'a frappé sans raison ?

Marissa : Ryan frappe les gens. Il ne leur parle pas, et il n'écoute pas.

Summer : Il devait avoir une raison. D'accord, Ryan est violent, mais il n'est pas stupide.

Marissa : Il a juste... Il croit qu'Oliver est amoureux de moi, un truc de ce genre.

Summer : C'est pas vrai ? Un peu ?

Marissa : On est amis.

Summer : D'accord !

Marissa : Oliver est le seul type dans ma vie qui n'est pas jaloux, qui ne me fasse pas peur et ne me harcèle pas. Et il me dit ce qu'il pense. Contrairement à d'autres.

Summer : Alors est-ce que toi et Ryan... ?

Marissa : On a rompu.

Summer : Coop ! Ça veut dire qu'on est célibataires toutes les deux. Ce qui est le pied ! Pas vrai ? Plus de Ryan. Plus de Seth Cohen. On est libres, libérées. Et si je nous offrais un petit soin de beauté après l'école aujourd'hui ? Un petit soin du visage, un massage...

Marissa : J'ai promis à Oliver de l'aider à étudier après l'école.

Summer : Alors pourquoi pas ce week-end ?

Marissa : Mon père emmène Kaitlin chez grand-mère et je dois passer le week-end chez ma mère. Elle a prévu tout un tas de trucs mère-fille.

Summer : Alors quand est-ce qu'on se verra ?

Marissa : Bientôt. Hé, tu viens ?

 

Anna : Même si Ryan est renvoyé, il vivra toujours avec vous, hein ? Tes parents ne le mettront pas dehors.

Seth : Non. Je ne crois pas.

Anna : Est-ce qu'il va bien ?

Seth : C'est pas lui qui s'est pris un pain.

Anna : Je veux dire au sens large, Seth.

Seth : Je crois. J'en sais trop rien.

Anna : Tu ne lui as pas parlé ?

Seth : Non. Je suis censé dire quoi ?

Anna : Je sais pas. "Ça va ?" "Je peux faire quelque chose ?"

Seth : Je ne peux rien faire. Je l'ai supplié de ne pas s'approcher d'Oliver, il n'a pas écouté. Tu ne connais pas bien Ryan. Tu ne comprends pas.

Anna : J'essaie. Comment vous allez ?

Marissa : Bien.

Seth : Bien.

Summer : Bien.

Anna : Bien.

Seth : Bon, c'est vraiment...

Marissa : Bizarre ?

Seth : Ouais. Parce que toi et Ryan...

Summer : Ça veut pas dire qu'on...

Seth : Exactement.

Summer : Oui.

Marissa : Alors, il va bien ?

Oliver : Quoi de neuf ? Alors que fait-on ce week-end ? Séjour au ski ? Mammoth ? Entre 15 et 20 cm de poudreuse fraîche demain.

Marissa : Oliver, ta lèvre.

Oliver : J'espérais que j'étais déjà passé au stade sexy. Pas encore, hein ? Je t'accompagne à la civilisation ?

Marissa : Ok. Salut à tous.

Anna : Salut. Oliver semble presque...

Seth : Heureux ?

Summer : Pourquoi ne devrait-il pas l'être ? Il a Marissa rien que pour lui.

 

Kirsten : Quoi ?

Sandy : Je crois que j'ai fait une erreur.

Kirsten : En laissant Ryan seul à la maison ?

Sandy : En l'amenant à la maison.

Kirsten : C'est un bon gamin. Il n'est pas parfait, mais on arrangera ça. On le fait toujours. Tout ira bien.

Sandy : Qui aurait pensé que tu me dirais ça ?

Gars : Kirsten Cohen ?

Kirsten :  Oui.

Gars : Vous ne devriez pas être là. Julie Cooper nous envoie. Pardon, monsieur.

Kirsten : Il doit y avoir une erreur.

Julie : Que fais-tu ici ? Tu devais aller déjeuner.

Sandy : On a commandé.

Julie : Bonjour, Sandy. Non, merci.

Kirsten : Julie, que se passe-t-il ?

Julie : En tant que nouvelle décoratrice en chef, j'ai décidé de refaire les bureaux. Attends de voir tes meubles. C'est très frais. Très danois. Très "bonjour".

Kirsten : J'en suis sûre, mais tu ne peux pas en prendre l'initiative. Tu as besoin d'accords.

Julie : Caleb a dit oui.

Sandy : Oh, si Caleb a dit oui...

Kirsten : Ma table basse !

Caleb : Kiki, que se passe-t-il ? Un type en combinaison vient de partir avec ma chaise. Je veux ma chaise, mon bureau. Qu'on me les rende.

Julie : Quand on reviendra de déjeuner, tu les auras. Vous voulez venir fêter mon nouveau poste ?

Sandy : Oh, je ne me mêle pas de ça.

Kirsten : Non, ça ira.

Julie : D'accord.

Kirsten : J'ai du travail.

Sandy : Ne t'inquiète pas, chérie. Tu l'as dit toi-même, tout ira bien.

 

Oliver : Allez, il faut que tu viennes. Ce week-end nous ferait du bien. Je te l'offre.

Marissa : Je ne peux pas. Et c'est moi qui devrais te l'offrir. C'est à cause de moi que tu as été blessé.

Oliver : C'était Ryan, pas toi. On a appris quoi en thérapie ? Répète avec moi : "On est responsables de nos actions."

Luke : Qu'est-ce que vous racontez ?

Oliver : Aide-moi à la convaincre de venir à Mammoth avec nous.

Luke : Qui y va ?

Marissa : Pas moi. Mon père part, alors je serai chez ma mère.

Oliver : Elle sera à côté de chez Ryan, ce qui est mauvais pour elle.

Luke : C'est pas à elle de voir ?

Marissa : N'en faisons pas toute une affaire. Ça ira.

Oliver : Laisse-moi au moins vous offrir une suite, à toi et ta mère. Comme ça, je serai là et tu pourras te sortir Ryan de la tête.

Marissa : Écoute, c'est probablement elle qui m'appelle.

Oliver : C'est Ryan, hein ?

Luke : Tu ne réponds pas ?

Oliver : Elle ne lui parle plus.

Luke : Elle me parle ? Ou tu parles pour elle ?

Marissa : Arrête, Luke.

Luke : Marissa...

Marissa : Je ferais bien de partir.

Luke : Reste. Bon appétit.

Oliver : Je suis vraiment désolé. Je me montre parfois un peu trop protecteur, mais je ne voulais pas...

Marissa : Je sais. Ça ne fait rien. Vraiment. Et si j'allais nous chercher un dessert.

Répondeur : Vous avez un nouveau message. J'espérais qu'on pourrait se parler, en personne, si tu veux bien. Je te retrouve à la bibliothèque après l'école, j'espère... Je te verrai là-bas. Pour sauvegarder ce message, appuyez sur 2. Pour l'effacer, appuyez sur 3. Message effacé.

 

 

 

Anna : Alors, quel est le plan ? B. D. en premier ou yaourt glacé ?

Seth : Ça t'ennuie pas si on va voir les B. D. demain ? Je préférerais rentrer pour voir comment va Ryan.

Anna : Oui, bonne idée. Tu veux de la compagnie ?

Summer : Vous allez où ?

Seth : On se disait que peut-être on irait au magasin de B.D...

Summer : Vraiment ? Je peux venir ?

Seth : Au magasin de B.D. ?

Summer : Oui. J'aime les B.D. En quelque sorte.

Anna : Ah bon ?

Summer : Betty et Veronica ont eu une grande influence sur moi.

Anna : Tu sais quoi, je le crois.

Summer : Je le crois aussi. En plus, Marissa a Oliver maintenant et j'ai tout un après-midi à tuer.

Anna : Super. Tu le passeras avec nous.

Seth : Mais ne dois-tu pas aller voir Ryan ? Excusez-moi. Que fais-tu là ?

Ryan : Je dois voir Marissa.

Seth : Ok, mais ici, en plein jour ? Devant tout le monde ?

Ryan : Elle ne répond pas à mes appels. C'est le seul endroit où je peux la voir.

Seth : Marissa est-elle au courant ?

Ryan : Je pensais que tu me croirais, moi je te crois.

Seth : Marissa est une grande fille. Tu ne peux pas lui dire avec qui sortir ou pas.

Ryan : Il est violent. Une fille a obtenu un ordre de protection contre lui. Et sa copine, Natalie ? C'est un fantôme.

Seth : Il ne s'invente pas des petites amies.

Ryan : Il est dingue.

Seth : D'accord, d'accord. Il est dingue. Mais ton numéro "Mission : impossible" ne le prouvera pas.

Ryan : Je dois y aller.

 

 

 

 

Oliver : Elle ne vient pas. Elle m'a dit de te dire de plus l'appeler ou d'essayer de la voir. Sinon, elle demandera un ordre de protection.

Ryan : Vraiment ?

Oliver : J'y peux rien, elle ne veut pas te voir. Tu l'as espionnée. Tu lui as volé des trucs. Tu as frappé un de ses amis.

Ryan : Je recommencerais bien.

Oliver : J'aurais pu engager des poursuites. J'essaie de t'aider, mais si tu continues, personne ne pourra te sauver. Laisse tomber, mec. C'est fini.

Ryan : Hé, Oliver. Ça n'a même pas commencé.

 

 

 

 

Kirsten :

 J'ai besoin de récupérer mon bureau, ce soir. Si Julie te dit de faire autre chose, fais juste signe de la tête. Merci.

Sandy : As-tu vu le café ?

Kirsten : Très drôle. Mais je ne sais pas où travailler.

Sandy : Je ne sais pas où manger.

Kirsten : Son 1er jour, Julie a fait déménager la moitié du personnel et a aliéné l'autre moitié. Elle rend tout le monde fou.

Sandy : Moi aussi. Parle-lui avant que je ne meure de faim.

Kirsten : Impossible de parler à Julie Cooper. C'est Julie Cooper.

Sandy : Parle à ton père. Elle lui doit sa place.

Kirsten : Je sais, mais il pensera que je suis jalouse. Je ne peux rien dire à mon père. Ça ne t'ennuie pas que je travaille de la maison ?

Ryan : Désolé, je pensais trouver du café.

Kirsten : Ryan, viens. Il y a du café, des céréales et... une maison-témoin.

Ryan : Ok, merci.

Kirsten : Il n'a pas quitté l'annexe hier. On est peut-être trop durs.

Sandy : Il le faut. C'est pour son bien.

Kirsten : Alors pourquoi je me sens mal ?

Julie : Kirsten. Tu n'es pas habillée.

Kirsten : Julie.

Julie : On pourrait partir ensemble. On est voisines. As-tu vu les chiffres sur l'environnement, ce qu'on lui fait ? Sandy, je te vois te cacher.

Sandy : Je ne me cache pas. Je me fais présentable.

Julie : Ne te tracasse pas pour moi.

Sandy : T'inquiète pas.

Julie : Tu n'es toujours pas habillée.

Kirsten : Oui. En fait je prévoyais de travailler depuis la maison, comme mon bureau...

Sandy : Chérie, tu ne devais pas rencontrer Caleb pour parler du truc ?

Kirsten : Ça peut attendre.

Sandy : Julie aussi. Va te laver. Je vais lui servir un café.

Julie : Je me servirai. Est-il aromatisé ?

Sandy : Non. Vas-y. Allez.

 

 

 

Julie : T'es pas en retard pour l'école ?

Ryan : J'ai été suspendu.

Julie : Oh, quelle surprise. Qui as-tu frappé, cette fois ? Le Dr Kim ?

Ryan : Vous n'avez pas dû parler à Marissa.

Julie : Eh bien, en fait, elle va passer le week-end avec moi.

Ryan : Ah oui ?

Julie : Vous n'avez pas dû vous parler, non plus.

Ryan : Vous et moi, on n'a pas toujours été d'accord au sujet de Marissa, mais je vous demande de la tenir à l'écart d'Oliver. Il n'est pas bien.

Julie : Vraiment ? Celui qui vit dans une annexe me met en garde contre celui qui vit dans un penthouse ?

Ryan : Il fait toujours le même truc. Il se met une fille en tête, croit qu'elle arrangera tout. Quand elle peut pas, il pète les plombs.

Julie : Je ne me mêlerai pas des histoires de cœur d'ados.

Ryan : Il s'est taillé les veines pour une fille. Quand sa copine Natalie a rompu avec lui, il a été arrêté pour achat de cocaïne. Demandez à Marissa.

Kirsten : Julie, tu es prête ?

Julie : Oui. Ne va pas t'attirer d'ennuis.

 

 

 

 

Oliver : Qu'a dit ta mère, pour Mammoth ?

Marissa : Je lui ai pas encore demandé. Désolée, je... J'essaie de parler à ma mère le moins possible.

Oliver : Si tu ne veux pas passer le week-end avec moi, ça ne fait rien.

Marissa : Quoi ?

Oliver : Ça fait rien si tu ne veux pas. Dis-le-moi. Après ce qui s'est passé entre moi et Natalie...

Marissa : J'ai envie d'être avec toi. Crois-moi, je n'ai qu'une envie, c'est d'envoyer tout balader, l'école, la thérapie, ma mère, et d'être avec toi.

Oliver : Tu le penses vraiment ? Sérieusement ? Alors envoyons tout balader. On peut aller en voiture à L.A. On peut déjeuner à l'Ivy, aller au Getty, passer au Troubadour.

Marissa : Ça serait génial, sauf que ma mère me tuerait. Je suis censée dîner avec elle ce soir.

Oliver : Et si je te ramène avant le dîner ? Allez, tu en as envie.

Marissa : Arrête. Et la thérapie ?

Oliver : Tu n'en as pas besoin. D'après ce que tu m'as dit, c'est ta mère qui en a besoin.

Marissa : Promis, je serai rentrée avant le dîner ?

Seth : Où vont-ils ?

Luke : Je ne sais pas. Je ne fais pas confiance à ce type.

Seth : On dirait Ryan.

Luke : Tu as rencontré Natalie ?

Seth : L'ex d'Oliver, Natalie ? Non. Et toi ?

Luke : Non. Ryan pense qu'il l'a inventée. Oliver a dit qu'elle était à Pacific. Je peux demander à mes potes là-bas.

Seth : Ce n'est pas un peu dingue ?

Luke : Tu as rencontré Oliver ?

 

Kirsten : Papa, as-tu une minute ?

Caleb : Juste une.

Kirsten : C'est à propos de Julie.

Caleb : Ferme la porte. Elle me rend fou.

Kirsten : Pardon ?

Caleb : Comprends-moi bien, je l'apprécie, mais pas 24 h sur 24. Chaque fois que je me retourne, elle est là. À la maison, au bureau. Ça ne me surprendrait pas qu'elle soit là.

Kirsten : C'est toi qui l'as engagée.

Caleb : Pour qu'elle arrête de m'appeler tout le temps.

Kirsten : Ça a marché. Elle a pas besoin de t'appeler, elle est là.

Caleb : C'est pourquoi je veux que tu lui parles. C'est ton amie, mais dans l'intérêt de l'entreprise, sans parler de ma santé mentale, il faut que ça cesse.

Kirsten : De quoi parles-tu ? Du poste ? Tu veux que je rompe avec elle ?

Caleb : Tu as compris.

 

Seth : Summer et Anna sont toutes les deux là. Summer s'apprête à lire sa première B.D. Tu ne voudrais pas louper ça.

Ryan : Tiens-moi au courant.

Seth : Ok. Je vois que tu es occupé.

Ryan : Pourquoi t'invites pas Oliver ? Natalie, si tu la trouves.

Seth : Oui, je ferai peut-être ça.

 

Sandy : Hé, qu'est-ce que vous faites ?

Seth : Crois-le si tu veux, Summer montre un intérêt latent pour la B.D.

Sandy : Je n'y crois pas.

Seth : Crois-le.

Sandy : Où est Ryan ?

Seth : Je l'ai invité, mais il reste dans la Forteresse de la Solitude. Une référence à Superman.

Summer : Je le savais.

Seth : Je vais d'abord te donner des classiques : Batman : The Dark Knight Returns. Watchman etThe Sandman. Bonne lecture.

Anna : Seth ?

Seth : Oui.

Anna : Tu ne veux pas lui donner des trucs moins sinistres ?

Seth : Comme quoi ?

Anna : Comme les Archie ?

Seth : Anna, les Archie ?

Sandy : Je suis d'accord avec Anna. La vie est suffisamment sinistre.

Seth : Quoi ? On habite à Newport Beach.

Anna : M. Cohen ?

Sandy : Oui ?

Anna: Vous lisiez des B.D. étant jeune ?

Sandy : Oui, bien sûr. Pas comme Seth.

Anna : Je sais. Vous n'imaginez pas comme c'est rare de trouver un fan de B.D. Surtout un qui aime Death Cab et naviguer. Je croyais être la seule.

Sandy : Je croyais que Seth était le seul. Death Cab est un groupe, hein ?

Kirsten : Tout le monde ! Seth ! Tu peux m'aider, pour les courses ?

Sandy : Oui. Une minute.

Anna : J'imagine que vous et Mme Cohen avez beaucoup en commun.

Sandy : Oh, oui, bien sûr. On aime tous les deux... Seth. Je crois qu'on n'a pas grand-chose en commun.

Anna : Alors selon vous, quelle est la clé d'une relation épanouie ?

Kirsten : Plus vite on les sortira, plus vite on mangera.

Sandy : J'arrive. En ce qui concerne les hommes de la famille Cohen, la clé est la patience.

Anna : La patience ?

Seth : Papa, ça va si Summer reste dîner ?

Anna : Je vais chercher les courses.

Seth : Merci. Mec, qu'est-ce qui te prend ?

Sandy : Qu'est-ce qui te prend ?

Seth : Ils sont dingues.

Sandy : Luke ! Que fais-tu là ? À part te charger des courses.

Luke : Je n'ai pas vu Ryan depuis un bail, alors je passe dire bonjour.

 

Luke : Ça va ? Je ne peux pas rester. Je dois dîner avec mon père, mais j'ai un truc à te dire.

Ryan : Quoi ?

Luke : J'ai vu Marissa quitter l'école avec Oliver. Ils ont séché la journée entière. J'ai essayé de l'appeler...

Ryan : Tu sais pas où ils sont allés ?

Luke : Et je suis sûr qu'elle va bien. Mais ce mec ne me plaît pas. Je suis allé à Pacific. Je connais des gars de l'équipe de water-polo. Je me suis dit que je leur demanderais comment il était, s'ils le connaissaient, et aussi Natalie. Eh bien, il s'avère qu'il n'y a pas de Natalie. Du moins pas à Pacific High.

 

 

 

Summer : Sûr, ça ne dérange pas que je reste ?

Kirsten : Pas du tout. Il y a plus qu'assez pour tout le monde.

Sandy : Je ne sais pas où on va mettre tout ça.

Seth : Au final, dans mon ventre.

 

Sandy : Commencez sans moi.

Seth : D'accord.

Sandy : Je vais chercher Ryan.

 

Marissa : Que fais-tu chez moi ? Il faut que tu partes.

Ryan : J'ai un truc à te dire.

Marissa : Tu as parlé à ma mère. Elle a appelé l'école, et l'hôtel, pour avoir ses parents.

Ryan : Écoute-moi.

Marissa : Pourquoi tu le détestes ? Qu'est-ce qu'il t'a fait ?

Ryan : Il n'y a pas de Natalie.

Marissa : Tu deviens pitoyable.

Ryan : Demande-lui. Demande-lui de te montrer son album de promo. Il l'a inventée.

Julie : Marissa, rentre. Ça va barder. Ryan, rentre.

Marissa : Tu sais quoi, Ryan ? Reste. Je pars.

Julie : Marissa. Marissa, reviens ! Reviens !

 

Marissa : Salut. Ça t'ennuie si je reste ici ce soir ?

 

Sandy : J'ai pensé que tu aurais envie d'un café.

Ryan : Je n'aurais pas dû aller là-bas, hier soir.

Sandy : Tu veux en parler ?

Ryan : Pas vraiment.

Sandy : Ryan, je te promets de faire tout mon possible pour t'aider, mais je ne peux pas t'aider si tu ne dis rien. Tu ne me dis pas ce qui se passe.

Kirsten : Ryan, je pensais que tu aurais envie d'un café.

Sandy : Les grands esprits.

Kirsten : Tu as la visite de Luke.

Ryan : Merci à tous les deux.

Luke : Salut, mec. Alors, comment ça s'est passé hier soir ?

Ryan : Elle ne m'a pas cru. Sa mère s'y est mise et elle a fui.

Luke : Chez Oliver ?

Ryan : Je ne sais pas.

Luke : Allons voir.

Ryan : Et après ? Elle veut être avec lui.

Luke : Tu abandonnes ?

Ryan : Je peux faire quoi d'autre ? Elle ne m'écoutera pas.

Luke : Elle m'écoutera. À plus.

  

Oliver : Si on va à L.A. après nos massages, on sera dans la suite de mes parents vers 2 h.

Marissa :Tes parents ont aussi leur suite à L.A. ?

Oliver : Ils ont une suite dans tous leurs hôtels. Londres, Paris...

Marissa : J'aimerais qu'on aille à Paris.

Oliver : On peut. C'est qu'à 15 h d'ici.

Marissa : Oui, pourvu qu'on soit revenus lundi, hein ?

Oliver : Écoute, si tu ne veux pas y aller, dis-le. On n'est pas obligés.

Marissa : C'est que je ne peux pas.

Oliver : Pourquoi ? Tu as dit que tu voulais partir loin de ta mère et de Ryan. Comme ça on sera tous les deux. À Paris. Ne réponds pas. C'est sans doute ta mère.

Marissa : C'est Luke. Salut.

Luke : Marissa... Où es-tu ?

Marissa : À l'hôtel.

Oliver : Pourquoi il appelle ?

Luke : Tu dois m'écouter. Il n'y a pas de Natalie Bishop. Ryan avait raison.

Marissa : Ne commence pas.

Luke : J'essaie de t'aider, Marissa.

Marissa : Alors va chez ma mère et dis-lui que je vais bien.

Luke : Marissa...

Marissa : Luke, s'il te plaît.

Luke : J'arrive.

Marissa : Il va passer déposer des fringues.

Oliver : Si tu ne veux pas rester...

Marissa : Si, je veux rester. Oui, mais je ne peux pas partir pour Paris. Désolée.

Oliver : De toute façon, il y fait froid en ce moment. On ira au printemps.

 

Kirsten : Incroyable.

Julie : Ne regarde pas, ce n'est pas fini. Je voulais te faire la surprise lundi.

Kirsten : Je suis surprise. Julie, c'est ravissant. Tu as fait ça aujourd'hui ?

Julie : Je devais avoir Marissa. Ça ne s'est pas fait. J'ai pas de nouvelles de ton père. Alors je me suis dit, pourquoi ne pas travailler ? As-tu eu de ses nouvelles ? Lui as-tu parlé aujourd'hui ?

Kirsten : Non, non, pas aujourd'hui, mais...

Julie : Mais quoi ? Il va bien ? Quelque chose est arrivé ?

Kirsten : Non, il va bien. C'est juste...

Julie : Quoi ?

Kirsten : Il n'aime pas les confrontations. Julie, tu veux bien t'asseoir ?

Julie : Pourquoi ? Que se passe-t-il ? Non. Il rompt avec moi ? Ou bien le fais-tu à sa place ?

Caleb : Kiki, j'ai aperçu ta voiture. Bonjour, chérie. J'ai essayé de t'appeler, mais...

Julie : Ne te fatigue pas, Cal. Kirsten a déjà fait ton sale boulot à ta place. Parce que tu n'as pas ce qu'il faut pour le faire toi-même.

Caleb : Je suis désolé.

Julie : Tu as des raisons de l'être. Je mérite bien mieux venant de toi. Venant de vous deux. Profite de ton bureau. Je démissionne.

 

Sandy : Bonjour, les filles. Seth.

Seth : Je ne suis pas une fille.

Anna : M. Cohen.

Summer : Bonjour, Sandy.

Sandy: L'éducation en matière de B.D. se poursuit ?

Anna : Batman, la série animée.

Seth : "Soirée entre filles" où Batgirl et Supergirl font équipe pour combattre les forces du mal, et ravir Seth Cohen.

Summer : Supergirl porte des Doc Martens ?

Seth : Oui. Oui, elle en porte, Summer. Et un tee-shirt court et une mini-jupe. Super.

Summer : Pas étonnant que tu aimes les B.D.

Seth : T'as raison. Papa, on va tous déjeuner. Tu sais si...

Sandy : Je peux te voir ? Maintenant.

Seth : D'accord. Qu'est-ce que j'ai fait ?

Sandy : T'as froissé cette fille.

Seth : Qui, Summer ? Je t'en prie.

Sandy : Non, non, Anna.

Seth : Je ne lui ai rien dit.

Sandy : Justement. Que crois-tu que ça lui fait de te voir flirter avec une autre ?

Seth : Papa, je ne flirtais pas.

Sandy : Seth.

Seth : Papa, Summer et moi, on est amis.

Sandy : Ça n'y ressemblait pas.

Seth : Je ne veux pas en parler.

Sandy : Bien sûr. Personne ne veut me parler ces derniers temps. Si tu veux flirter...

Seth : Pourquoi on en parle ?

Sandy : Je suis ton père et je suis responsable de toi. Et si je vois que tu as des problèmes, on en parlera.

Seth : Tu crois qu'il s'agit de moi ou bien de Ryan ?

Sandy : Non, il s'agit de toi.

Seth : D'accord. Mais quand même, s'il s'agit un peu de Ryan, je crois qu'il se confiera quand il sera prêt.

 

Luke : Bonjour, Mme Cooper.

Julie : Bonjour.

Luke : Ça va ?

Julie : Dure journée. Entre. Je vais te donner les affaires de Marissa. J'avoue que je suis très surprise que toi et Marissa soyez encore amis.

Luke : Et moi qu'elle m'ait pardonné.

Julie : Peut-être qu'elle me pardonnera.

Luke : Quoi ?

Julie : Je n'ai pas vraiment été la meilleure des mères. Ou la meilleure épouse, ou la meilleure petite amie, en fait.

Luke : Vous et M. Nichol ?

Julie : Oui, c'est fini. Ce qui veut dire que ces six derniers mois j'ai perdu mon mari, ma fille, mon petit ami et mon travail. Je suis désolée. Je ne devrais pas te raconter tout ça.

Luke : Non, non, ça ne m'ennuie pas. Ces derniers mois ont été durs pour tout le monde.

Julie : Oui. Oui, c'est vrai. Merci de bien vouloir m'écouter. Je ne m'étais confiée à personne depuis longtemps.

Luke : Vous pouvez me parler. Je ne sais pas ce que ça arrangera, mais...

Julie : Tu devrais y aller. Marissa attend.

 

Marissa : Je suis Marissa Cooper. J'occupe la suite avec Oliver Trask. Quelqu'un aurait-il déposé un sac pour moi ?

Fille : Pardon. Un instant. Merci d'appeler, ici Natalie. Pouvez-vous patienter ?

Natalie : Laissez-moi vérifier, Mlle Cooper.

Marissa : Connaissez-vous Oliver Trask ?

Natalie : Depuis qu'il est petit. Je le gardais. Je ne vous dirai pas mon âge.

Marissa : Votre nom de famille ne serait pas Bishop ?

Natalie : Si, pourquoi ?

Oliver : J'appelais ton portable. Où es-tu allée ? Après ma douche, tu n'étais plus là.

Marissa : Je suis allée à la réception voir s'ils avaient mon sac.

Oliver : C'était pas nécessaire. Ils le monteront. Ça va ?

Marissa : Oui, ça va. C'est juste... Un truc extrêmement bizarre vient de se passer. La concierge à la réception, elle s'appelle Natalie. Natalie Bishop. Comme ton ex-petite amie, non ? Étrange, non ?

Oliver : Je sais ce que tu imagines, mais...

Marissa : Il n'y a pas d'ex-petite amie, hein ?

Oliver : Je peux tout t'expliquer.

Marissa : Je dois partir.

Oliver : Non, non. Je suis désolé. Je fais toujours ça. Pourquoi je fais toujours ça ?

Marissa : Oliver, arrête.

Oliver : Merde !

Marissa : Oliver, arrête. Tout va bien. Je ne vais nulle part. Pourquoi ne vas-tu pas te changer, et ensuite on partira ?

Oliver : Je suis vraiment désolé.

Marissa : Tout va bien. Ça va ?

Oliver : Oui.

Marissa : Allez, décroche.

 

Ryan : Allô ?

Marissa : Ryan, c'est moi.

Ryan : Que se passe-t-il, où es-tu ?

Marissa : À l'hôtel. Je ne peux pas parler. C'est Oliver. Tu avais raison. Il ne veut pas me laisser partir.

Oliver : Raccroche ! Raccroche, s'il te plaît. Passe-moi ce téléphone.

Ryan : Que fais-tu ? Que se passe-t-il ?

Oliver : S'il te plaît, donne-moi ce téléphone. Salut, Ryan.

 

Kirsten : Dommage que Summer aie pas pu rester. Il y a tant à manger.

Seth : Sois tranquille, Anna est là.

Anna : T'as remarqué.

Sandy : Seth, va donc chercher Ryan.

Seth : D'accord. Tu viens avec moi ?

Anna : Oui. Comme ça on pourra peut-être être seuls pendant 10 secondes.

Seth : Je suis désolé pour ce truc avec Summer. Ça m'emballe de faire connaître les B.D.

Anna : Je sais que ça t'emballe de draguer Summer.

Seth : C'est pas juste. Je pensais qu'on était tous amis.

Anna : C'est ton amie. Je suis ta petite amie. C'est différent. Ça devrait l'être.

Sandy : Le repas est servi. Où vas-tu ?

Ryan : Marissa a des ennuis.

Sandy : Donne-moi les clés.

Ryan : Je dois y aller.

Sandy : Donne-moi les clés !

Ryan : Vous deviez être là si j'avais besoin.

Sandy : Donne-moi les clés ! Je vais conduire.

 

Oliver : Je suis désolé. Je suis vraiment désolé. Je t'ai entendue au téléphone, je savais pas quoi faire.

Marissa : Ça ne fait rien. Pose ce pistolet. On peut en parler.

Oliver : Tu partiras.

Marissa : Il faut bien que je parte.

Oliver : Pour aller le retrouver ? C'est ça, hein ? Et moi ?

Marissa : Toi et moi, on est amis. On sera toujours amis.

Oliver : Amis ! Amis, Marissa ? Je suis amoureux de toi ! Comment pourrais-tu l'ignorer ? Je l'ai toujours été. Toi, tu me comprends. Tu es la seule à me comprendre. Tu es la seule chose dans ma vie que j'aime.

Marissa : Alors pourquoi voudrais-tu me faire du mal ?

Oliver : Je ne veux pas te faire de mal. Jamais. Ce n'est pas pour toi. C'est pour moi. Si tu pars, je n'aurai plus de raisons de vivre. Tu dois donc me promettre que tu ne partiras pas.

 

Ryan : Pas de réponse. Ils ne répondent pas.

Sandy : Je m'appelle Sandy Cohen. On a reçu un appel de détresse du penthouse, il y a 20 mn, et personne ne répond. Vous pourriez nous laisser monter ?

Natalie : Désolée, sans permission, ça nous est impossible.

Ryan : S'il vous plaît, on a un ami qui a des ennuis. Si vous pouviez... Vous êtes Natalie ? Natalie Bishop ?

Natalie : Êtes-vous un ami d'Oliver ? Oliver, tu es là ? C'est Natalie. Oliver, je vais entrer.

Oliver : Non. Tout va bien. Je vais bien. Je viens de sortir de la douche.

Marissa : Oliver, s'il te plaît.

Natalie : Il a l'air d'aller bien.

Sandy : Merci d'avoir vérifié. On va partir.

Ryan : Non, non. Marissa ? Marissa !

Sandy : Bon, allons-y.

Marissa : Ryan, il a un pistolet !

Sécurité : Allons-y.

Oliver : Pourquoi as-tu fait ça ? Pourquoi ?

Marissa : Je suis désolée. Range ce pistolet et laisse-les entrer.

Sécurité : Ne bougez pas ! Posez cette l'arme.

Oliver : Ou vous allez tirer ? Laissez-moi vous épargner cette peine.

Sandy : Ne fais pas ça.

Sécurité : Posez cette arme. Tout de suite.

Oliver : Je suis désolé.

Ryan : Oliver, pose cette arme.

Oliver : Pourquoi ? Je te rends service.

Ryan : Pourquoi ferais-tu ça ? Tu me détestes. C'est vrai, si tu fais ça, tu ne me feras pas de mal. Tu en feras à Marissa, la seule pour qui tu comptes. Je sais que tu ne veux pas faire ça. Oliver, pose cette arme.

Oliver : Tu ne sais rien sur moi.

Ryan : Je sais ce que c'est d'être abandonné par ses parents, ses amis, de n'avoir personne dans la vie qui croit en toi. Mais pose cette arme et tu auras une 2e chance. C'est ça, pose-la.

Marissa : Je suis vraiment désolée.

Ryan : C'est rien.

 

Kirsten : Marissa va bien. Sa mère est venue la chercher. Et la police emmène Oliver à l'hôpital. Je vais nettoyer l'annexe avant qu'ils n'arrivent.

Seth : Je devrais appeler Summer.

Anna : Quoi ? Pourquoi ?

Seth : Pour lui dire que Marissa va bien.

Anna : Elle ne sait rien.

Seth : Elle voudrait savoir.

Anna : Tu sais quoi ? Appelle-la. Je pars.

Seth : Attends.

Anna : Ce truc énorme vient de se passer. Et la 1re chose que tu fais, t'appelles Summer. Enfin, Seth ! Écoute, je crois que t'es un type super, mais je ne vais pas faire semblant d'être ta copine quand je ne le suis pas. Du moins plus maintenant. Je te verrai au lycée.

 

Seth : Je me demandais où était passé mon Kavalier and Klay.

Ryan : Tu me l'as donné. Il fallait que je le lise pour être ton ami.

Seth : Et tu l'as lu ?

Ryan : J'ai eu d'autres choses en tête.

Seth : C'est une bonne histoire, Ryan. C'est l'histoire de 2 jeunes garçons complètement opposés qui apprennent à surmonter leurs différences. Ils font équipe, et en gros, deviennent des frères, un peu comme toi et moi. Sauf que j'ai tout fait foirer.

Ryan : C'est pas grave.

Seth : Ça l'est. Depuis le jour où tu es arrivé ici, tu as toujours fait attention à moi. Je te promets qu'à partir de maintenant je ne te laisserai plus jamais tomber. Je suis vraiment désolé. Tu veux me parler de ta soirée ? Ou, puisque j'en ai entendu parler, si on passait à ma rupture avec Anna ?

Ryan : Anna t'a quitté ?

Seth : Pourquoi tu supposes qu'Anna m'a quitté ?

Ryan : Seth, allez.

Seth : Ça veut dire quoi ?

Ryan : Quoi, elle ne t'a pas quitté ?

Seth : Si, mais tu es censé être de mon côté. On était tous les trois... 

Fait par elyxir

Opening scene - The pool house - Sandy goes in to talk to Ryan. Ryan is on his bed reading

Sandy: (knocks, then opens the door) you're not havin breakfast

Ryan: I’m not really hungry

Sandy: Dr Kim jus called to let us know that you've ben suspended indefinitely, y'know until the disciplinary committee can figure out whether or not they wanna expel ya

Ryan: I know you want me to say I’m sorry but I’m not, Oliver admitted it right to my face, he told me he wanted me gone...so he could get to Marissa

Sandy: (shrugs) then why would he drop the assault charges against ya

Ryan: he did that

Sandy: yeah I-I mean it seems to me that if he had it in for ya (walks inside) if he wanted you gone you'd be gone you'd be back in juvi already I mean y'know that right....c'mon help me out here would ya (sits on the bed) (Ryan sits forward) tell me what’s goin on

Ryan: (sighs) Oliver’s dangerous

Sandy: this is what I know, you attacked him period your on probation you knew the slightest infraction would probably result in ya bein taken from us (shakes his head) an ya did it anyway I-I for the life of me I can’t understand why, talk to me (Ryan shuts his eyes) c'mon Ryan talk to me

Ryan: (swings round to sit on the edge of the bed) what’s the point your not gonna believe me anyway

Sandy: (trying to get through to him) it’s not about what I believe, I wish it was! it's about what you did! (Ryan looks at him) the next time you feel like raisin your fist you had better open your mouth an talk (Ryan looks down) I'm here for that (rubs his eyes) so what am I spose'ta do, I cant ground ya I’m not gonna chain ya to the wall (frustrated) you wanna go after that Oliver kid (stands) go ahead, doors open (Ryan just sits there listening) but if you wanna stay, if you wanna be part of this family your not gonna go anywhere your not gonna do anything your not gonna see anyone unless Kirsten an I say its ok, that’s the deal take it or leave it (Ryan looks at him, not saying anything)

Theme Song - California by Phantom Planet

We are still in the pool house, but Ryan is there by himself. he’s just sitting there flicking through a book, we pan across and Ryan is now lying on the bed he’s puts the book next to him, we pan again and Ryan is now doing sit ups on the floor. pan again and Ryan is sitting on the edge of the bed, he falls back and sighs. in the background we hear the sound of a bell, Ryan looks at his clock just as it changes to 8:00am


CUT TO: Harbor school - Marissa and Summer are walking outside

Summer: so Ryan jus like punched him for no reason

Marissa: well that’s what Ryan does he punches people, he doesn’t talk to them...an he doesn’t listen

Summer: ok well he had to have a reason though, I mean yeah Ryan’s violent but he’s not stupid

Marissa: (sighs) he just...I don’t know he thinks Oliver’s in love with me...or something

Summer: well isn’t he (Marissa looks at her) a little

Marissa: (heated) we're jus friends!

Summer: (defensive) ooooook

Marissa: I mean Oliver’s like the only guy in my life who isn’t jealous an scary an breathing down my neck all the time, an he actually tells me what he’s thinking...unlike some people

Summer: soooo are you an Ryan...

Marissa: we broke up

Summer: (shocked) whoa! Coop...(thinks) so that means that we're both single now....which (excited) rocks! right (Marissa half smiles) no more Ryan no more Seth Cohen we're totally free, liberated, infact how bout I treat us both to a little Bourke Williams today after school, a little facial a little massage

Marissa: (smiles) I cant I promised Oliver I’d help him study after school

Summer: (disappointed) oh, well how bout this weekend

Marissa: well my dads taking Caitlyn to my grandmas an I have to spend the entire weekend at my moms, apparently she’s got this whole like mother daughter marathon thing planned

Summer: well then when are we gonna hang out

Marissa: (shrugs) soon

(the bell goes and Marissa walks off. Summer looks disappointed)

Marissa: (turns back) hey you coming?


CUT TO: Seth and Anna getting drinks inside



Anna: well even if Ryan gets expelled he’s still gonna live with you guys right, I mean your parents aren’t gonna kick him out

Seth: no, I don’t think so

Anna: (concerned) well is he ok

Seth: yeah, he’s not the one who got punched in the face

Anna: (takes his arm and they start walking) I’m talking about in the larger sense Seth

Seth: I guess I-I don’t really know

Anna: you don’t know, haven’t you talked to him

Seth: no, what am I spose'ta say

Anna: um I don’t know are you ok is there anything I can do

Seth: well that’s the thing there is nothing I can do, I begged him to stay away from Oliver an he didn’t listen'a me, look you don’t really know Ryan that well ok you don’t understand

Anna: (hurt) I’m trying

(Summer & Marissa are walking towards them, they all stop. it’s awkward)

Marissa: hey

Seth: hey

Summer: hey

Anna: hey...how is everybody

Marissa: (over enthusiastic) good

Seth: good

Summer: good

Anna: good

(they all look at each other)

Seth: ok this is really um-

Summer: weird

Seth: yeah (to Marissa) jus cause you an Ryan aren’t together anymore (Marissa nods)

Summer: that doesn’t mean we cant all

Seth: (points) exactly

Summer: right

Marissa: so is he ok?

(Oliver comes up to them before Seth can answer. his lip looks gross & they are all shocked by it)

Oliver: what up what up, so what're we doing this weekend, ski trip mammoth six to eight inches of fresh powder tomorrow

Marissa: Oliver your lip

Oliver: oh, I was hopin it'd already made the transition from scary to sexy (Marissa laughs) not yet huh, walk me to western civ

Marissa: sure, bye you guys

Anna: bye (Seth & Summer wave) wow Oliver seems almost-

Seth: happy

Summer: yeah well why shouldn’t he, he has Marissa all to himself now


CUT TO: Kirsten’s office. Kirsten and Sandy are eating lunch together, Sandy is sitting there quiet

Kirsten: what

Sandy: I think I made a mistake (sighs)

Kirsten: by leaving Ryan home alone

Sandy: by bringin him home in the first place

Kirsten: Sandy he’s a good kid, he’s not perfect but we'll work it out we always do, everything’s gonna be ok

Sandy: who'd ever thought you'd be tellin me that (Kirsten smiles)

(there is a knock at the door)

Guy: Kirsten Cohen

Kirsten: uh yes

Guy: your not spose to be here

Kirsten: (confused) I’m sorry

Guy: we have a work order here from Julie Cooper (shows the papers) excuse me sir

(they take the chair that Sandy was sitting on)

Kirsten: there must be a mistake

(the guys carry furniture out and Julie walks in)

Julie: (suprised) Kirsten what're you doin here you said you were going to lunch

Sandy: we ordered in, deli? (holds up his lunch)

Julie: oh hi Sandy (smiles) no thankyou

Kirsten: Julie! what is going on?

Julie: well as the Newport groups new design director I’ve decided to give the office a much needed face lift (excited) now wait till you see your furniture Kiki, its very fresh very Danish, very 'hello'

Kirsten: I’m sure it is, but you can’t just initiate a redesign, you have to get approvals

Julie: Caleb said it was ok

Sandy: oh Caleb said it was ok (Kirsten looks at him)

Kirsten: aaah my coffee table (chases it)

(Caleb comes in)

Caleb: Kiki what the hell is going on, some man in a jumpsuit jus made off with my massage chair, I want my chair, I want my desk I want my office back (Kirsten just nods)

Julie: by the time we get back from lunch you'll have it an you'll love it (kisses his cheek) mwa, hey you guys wanna join us, we're celebrating my new position

Sandy: oh I’m not gonna touch that one

Kirsten: (looks at Sandy) no we're ok

(Caleb & Julie leave, Kirsten walks back into her now empty office)

Kirsten: (lost) I...I have work to do

Sandy: don’t worry honey you said it yourself everything’s gonna be fine


CUT TO: Cohen house - Ryan is watching TV in the living room. he changes the channel a few times then looks over at the phone. he picks it up then looks at the clock which says 12 exactly. he starts to dial then stops


CUT TO: Harbor school - Marissa and Oliver are outside eating lunch


Oliver: come on you have to go, we both could use the weekend away, it'll be my treat

Marissa: I can’t, besides I’m the one who should be treating you, you never would've gotten hurt if it weren’t for me

Oliver: hey that was Ryan not you, what'did we learn in therapy huh say it with me now, we are responsible for our own actions

(Marissa smiles, Luke comes and sits with them)

Luke: hey what’s up (sits)

Oliver: Luke you have to help me convince Marissa to come up to mammoth with us

Luke: who's goin'a mammoth

Marissa: not me, my dads outta town so I’m gonna be spending the weekend at my moms

Oliver: which means she'll be spending it next to Ryan which is not good for her right now

Luke: well isn’t that kind of up to Marissa

Marissa: look it’s not a big deal, its fine

Oliver: ok so let me at least get you an your mom a suite at the hotel, that way ill be there an you wont even have'ta think about Ryan

(Marissa's phone rings)

Marissa: look this is probably her now already checking up on me (reads the call ID) (her smile goes)

Oliver: its Ryan isn’t it (Marissa nods)

Luke: your not gonna get it

Oliver: (answers for her) she’s not talkin to Ryan right now

Luke: is she still talkin'a me or are you doing all of her talking

Marissa: Luke

Luke: from now on

Marissa: don’t

Luke: no Marissa

Marissa: (stands) I should probably jus go

Luke: stay, you two enjoy your lunch (leaves)

Oliver: I am so sorry, I guess I can jus get a little over protective sometimes, but I would never presume to

Marissa: (smiles) I know, its ok, really, why don’t I jus go get us some desert (leaves)

(Oliver picks up Marissa's phone and listens to her messages)

You have one new message

Ryan: hey I was hopin maybe we could talk

face to face if you want, so ill meet you in the library after school an I hope....ill-ill see you there -

to save the message press 2 to erase the message press 3 (Oliver presses something)

message deleted

(Oliver closes the phone and puts it down, then continues eating like nothing happened)


CUT TO: Seth and Anna are walking outside

Anna: so what’s the plan comic books first or frozen yoghurt?

Seth: actually do you think it’s cool if we give the comics a run tomorrow

Anna: oh

Seth: I sorta thought it'd be better if maybe I went home an checked on Ryan

Anna: yeah that’s a good idea (takes his arm) do you want some company

(Summer is in front of them)

Summer: hey where're you guys going

Seth: um well we were talkin about maybe going to the comic book store but I

Summer: really huh, can I come?

Seth: to the comic book store

Summer: yeah, I like comics sort of

Anna: (amused) you do

Summer: mm hmm believe it or not Betty an Veronica had a huge influence on me

Anna: you know what I do I do believe that

Seth: (smiles) I believe it to

Summer: besides Marissa has Oliver now and I...have a whole afternoon to kill

(Seth nudges Anna)

Anna: so great, you'll spend it with us

Seth: yeah (Summer smiles)

Anna: (to Seth) except don’t you have to go check on Ryan

Seth: well I (sees Ryan in the school parking lot) excuse me (walks over to Ryan) hey

Ryan: hey

Seth: what're you doin here?

Ryan: I’m spose to meet Marissa

Seth: ok but-but here in broad daylight in front of god an Dr Kim an everyone man

Ryan: she’s not taking my calls ok, this is the only place I knew id be able to see her

Seth: (worried) so does Marissa know about this meeting

Ryan: (hurt) you'd think you of all people would believe me, I believe you

Seth: Ryan Marissa's a big girl ok you can’t go around telling her who she can an can't hang out with

Ryan: Oliver’s not stable he’s dangerous, he’s violent one girl already got a restraining order against him and his girlfriend Natalie either she lives in Niagara falls or she doesn’t exist

Seth: I’m sure he’s not making up girlfriends

Ryan: Seth he’s crazy

Seth: ok ok fine he’s crazy but this mission impossible act you’re pulling, it’s not the way to make your case

Ryan: I have to go (he walks off)


CUT TO: Ryan in the library waiting, unbeknownst to him Oliver is there

Oliver: she’s not coming (Ryan turns around) an she asked me to tell you not to call her anymore...an not to try an see her. an if you do she’s gonna get a restraining order against you

Ryan: (smug) really, what’s that like?

Oliver: its not my fault she doesn’t wanna see you, I mean you spied on her, you stole from her, you beat up one of her best friends

Ryan: an I’d do it again too, right now!

Oliver: I coulda pressed charges but I didn’t, I’m trying to help you but if you keep this up no ones gonna be able to save you, give it up buddy, its over! (walks away)

Ryan: hey Oliver (Oliver turns around) it hasn’t even begun

(Oliver smiles freakily and walks off. Ryan stands there looking worried)


CUT TO: Cohen kitchen - Kirsten is on the phone. Sandy comes in and looks at the kitchen, that is now looking more like Kirsten’s office

Kirsten: I need my office back by the end of the day Brian oh and if Julie Cooper asks you to do anything else you nod your head an do nothing, thanks (hangs up)

Sandy: have you uh have you seen the coffee

Kirsten: oh very funny in the mean time I have no place to work

Sandy: yeah I have no place ta eat



Kirsten: her first day on the job an Julie has displaced half the staff from their offices an personally alienated the other half, she’s driving everyone crazy!

Sandy: including me would you please talk to her before I starve to death

Kirsten: you can’t talk to Julie Cooper she’s...Julie Cooper

Sandy: so talk ta your dad, he’s the only reason she’s there

Kirsten: I know but then he’s gonna think it’s personal or that I’m jealous, I can’t talk to my father

Sandy: hmm

Kirsten: you don’t mind if I work outta the house do you

Sandy: oh (puts his hands out)

(Ryan comes in)

Ryan: sorry I thought if there was coffee

Kirsten: oh Ryan come on in, there’s coffee an-an cereal an...a model home

Ryan: yeah (takes coffee) ok thanks

(Ryan looks at Sandy and doesn’t say anything, he leaves the kitchen)

Kirsten: (quietly) Seth said Ryan didn’t leave the pool house all day yesterday, maybe we're being too hard on him

Sandy: we gotta hang tough, it’s for his own good

Kirsten: then why do I feel so bad (door bell)

(Kirsten goes to answer the door, its Julie)

Julie: (cheery) Kirsten (suprised) oh you’re not dressed



Kirsten: Julie

Julie: I thought we could car pool from now on I mean we're right next door, have you read the latest EPA figures, what we're doing to the environment, Sandy I can see you hiding in there

Sandy: (yells) not hiding Julie jus making myself presentable

Julie: oh well don’t go to any trouble for me

Sandy: don’t worry

Julie: Kirsten! you’re still not dressed

Kirsten: yes uh well I was planning on working from the house today, since my office is still...

(Sandy comes in)

Sandy: actually honey weren’t you spose'ta meet with Caleb this afternoon to talk about the...the thing

Kirsten: it can wait

Sandy: so can Julie! grab a shower, I can get Julie some coffee (Kirsten glares at him)

Julie: ill help myself, is it flavoured?



Sandy: no (mouths to Kirsten 'go go')


CUT TO: Julie is in the backyard drinking coffee and reading the paper, she puts the paper down and we see Ryan standing there

Julie: aren’t you a little bit late for school

Ryan: I got suspended

Julie: ooh what a suprise (smiling) who'd ya beat up this time, Dr Kim

Ryan: I guess you an Marissa haven’t talked in a while

Julie: well as a matter of fact she'll be spending the weekend with me so

Ryan: she will

Julie: I guess you an Marissa haven’t talked in a while

Ryan: (sits at the table with her) look I know you an I haven’t always agreed when it comes to Marissa...but I’m asking you please keep her away from this kid Oliver, he’s not well

Julie: really...the boy who lives in the pool house is warning me about the boy who lives in the penthouse

Ryan: (looks at her) he’s got this thing that he does, he locks into a girl thinks she’s gonna make everything ok an when she cant he loses it

Julie: (rolls her eyes) I am not getting involved in the thrills of teenage romance thankyou

Ryan: he cut his wrists last year because of a girl, last month when his girlfriend Natalie broke up with him he got busted for tryin'a buy cocaine...its true you can ask Marissa (Julie looks at him)

(Kirsten comes out)

Kirsten: Julie are you ready

Julie: yeah (stands up) uh-hm, stay out of trouble Ryan


CUT TO: Harbor school - Marissa and Oliver are walking up the stairs outside

Oliver: what'did your mom say about mammoth

Marissa: I didn’t ask her yet....I’m sorry I jus I try not to talk to my mom as much as possible (laughs)

Oliver: look if...you don’t wanna hang out with me this weekend that’s fine

Marissa: what?

Oliver: its ok if you don’t jus tell me because after what happened with me an Natalie

Marissa: I do wanna hang out with you, believe me there’s nothing id rather do then jus blow everything off, school, therapy, my mom an hang out with you (Oliver smiles) but I’ve got so-

Oliver: you mean it, seriously (Marissa nods/shrugs) then let’s do it lets-lets blow it off, alright we can drive to LA we can have lunch at the IV do the gette swing by the troubadour

Marissa: (smiles) it sounds perfect except my mom would kill me! I mean I’m spose to have dinner with her tonight

Oliver: well what if I get you back by dinner (Marissa thinks) come on you know you want'to

Marissa: (laughs) stop it, what about therapy

Oliver: oh you don’t need therapy, from what you told me your moms the one who needs therapy right

Marissa: (gives in) promise ill be back before dinner

(Oliver smiles and puts his arm around her neck, they both walk down the stairs. the camera pulls back to show that Seth and Luke were watching them)

Seth: where're they goin?

Luke: I don’t know but I don’t trust that dude

Seth: stop it man you sound like Ryan (Luke looks at him) you've met Natalie right

Luke: Oliver’s ex Natalie, no, you?

Seth: no, Ryan thinks he made her up

Luke: (thinks) Oliver said she went to Pacific right (Seth nods) so I’ve got some friends over there I can jus ask em

Seth: you don’t think that’s a little crazy

Luke: dude have you met Oliver


CUT TO: Caleb’s office - Caleb is in there working and Kirsten comes in

Kirsten: (knocks) dad, do you have a minute?

Caleb: exactly one

Kirsten: uh it’s about Julie

Caleb: (looks up) close the door (Kirsten closes the door) she’s driving me crazy

Kirsten: (confused) excuse me

Caleb: don’t get me wrong I enjoy the woman, but not every living minute of the day, she’s there every time I turn around at home in the office, I wouldn’t be suprised if she wasn’t in here now (looks around paranoid)

Kirsten: dad you’re the one who hired her

Caleb: I gave her something to do so she wouldn’t be calling me all the time

Kirsten: well it worked, now she doesn’t have'ta call you she’s always here

Caleb: which is why I want you to talk to her, I know she’s your friend but in the interests of the business not to mention your father’s sanity, this has to end

Kirsten: (frowns) what're you talking about the job or- (Caleb doesn’t say anything) (realises) you want me to break up with her!

Caleb: I knew you'd understand (kisses her cheek) mm (pats her arm)

(Kirsten is stunned)


CUT TO: The pool house - Ryan is lying on the bed and Seth comes in

Seth: (opens door) hey...so um Summer an Anna are both here an Summer is about to read her first comic, I knew you wouldn’t wanna miss that

Ryan: (flat) let me know how it goes

Seth: (nods) ok...well I can see your busy

Ryan: why don’t you invite over Oliver...Natalie if you can find her

Seth: (nods) maybe ill do that (leaves)

(Ryan lays there with no emotion)


CUT TO: Sandy comes in from work - he goes into the living room where Seth, Anna and Summer are reading comics. Seth and Summer are on the floor and Anna is on the couch

Sandy: hey guys what're you doin

Seth: hey well believe it or not Summer's shown a latent interest in-in comic book reading

Sandy: I don’t believe it (Summer smiles, Anna looks left out)

Seth: believe it

Sandy: (nods) hey where’s Ryan

Seth: I invited him to come join us but he’s chosen to stay in the fortress of solitude (to Summer) that’s a superman reference

Summer: I knew that

Seth: so I’m gonna start ya off with some basics (Anna looks at them, not happy) batman the dark knight returns, very important uh watchmen an the sandman (hands them to her) enjoy

Anna: Seth

Seth: yeah

Anna: don’t you think maybe you wanna start on something a little less grim an gritty

Seth: like what

Anna: like the Archie’s

Seth: (cringes) ugh Anna the Archie’s

Sandy: hey I’m with Anna, life’s gritty enough comic books are for fun

Seth: (frowns) life’s gritty enough? we live in Newport beach


CUT TO: Sandy now in the kitchen. Anna comes in

Anna: hey Mr. Cohen

Sandy: yeeeess

Anna: did you read comic books when you were a kid

Sandy: oh yeah sure, I mean not like Seth

Anna: (smiles) I know...you have no idea how rare it is to find another comic book person (Sandy smiles) especially one who loves death cab an sailing, I thought I was the only one

Sandy: I thought Seth was the only one (Anna laughs) death cabs a band yes (Anna nods) yeah

(Kirsten comes in carrying grocers)

Kirsten: guys (yells) Seth (to Sandy) uh can you help me with the rest of the groceries

Sandy: yeah yeah yeah in a minute

(Kirsten walks out)

Anna: so I guess you an Mrs. Cohen have alot in common huh

Sandy: oh yeah, yeah sure we-we both love (thinks) uh....Seth so I guess we don’t have alot in common

Anna: huh...well then what do you think is the key to a successful relationship

Kirsten: uh sooner we get the bags outta the car, sooner we eat

Sandy: (yells) coming (laughs) well I think as far as Cohen men are concerned the key (nods) is patience

Anna: patience (smiles)

(Seth comes in)

Seth: hey dad is it uh cool if Summer stays for dinner (Sandy looks at him)

Anna: (not happy) uh...I’m gonna get the groceries

Seth: alright thanks (Sandy smacks him up the back of the head) come on man what're you doin

Sandy: what're you doin!

Seth: these are crazy people

Sandy (walking out of the kitchen) Luke! what're you doin here besides relievin me of grocery duties

Luke: well I hadn’t seen Ryan in a while so I thought id stop by an say hey, is that ok (Sandy nods)


CUT TO: The pool house - Ryan and Luke are in there

Luke: I can’t stay I have'ta go have dinner with my dad but there’s somethin you should know

Ryan: what

Luke: I saw Marisa leave school today with Oliver they skipped the whole day (Ryan shuts his eyes) an I tried her on her cell but

Ryan: you don’t know where they went

Luke: (shakes his head) no...an I’m sure she’s probably fine right but there’s somethin about that kid...so I went over ta Pacific after school I know a few guys on the water polo team over there I figured id ask them what they knew about him uh what was he like when he went to Pacific uh did they even know him uh did they know Natalie...well turns out there is no Natalie (Ryan looks at him) at least not at Pacific high

(Ryan looks worried)


CUT TO: Anna setting the table in the dining room, Summer is walking behind her correcting everything Anna does. Kirsten comes in with the wine

Summer: are you sure its ok that I’m staying for dinner

Kirsten: oh absolutely we have more then enough for everybody

(Kirsten walks into the kitchen where Sandy and Seth are)

Sandy: I don’t know where we're gonna put it all

Seth: (carrying food) eventually in my belly

(Anna smiles, Summer smiles, then Anna turns around and sees that Summer smiled and they both stop)

(we see Ryan coming out of the pool house, he closes the door and sees them all around the dinner table through the window. he stands and watches for a minute then he walks off)




CUT TO: Everyone around the dinner table. Kirsten and Sandy are either end. Seth and Anna are on one side and Summer on the other

Sandy: why don’t you go ahead and start without me

Seth: (already eating) ok

Sandy: (gets up) ill go get Ryan


CUT TO: The front of Julie's - Marissa is getting out of the car, Ryan is waiting for her

Marissa: what are you doing at my house...you have to leave...I mean it

Ryan: I have to tell you something

Marissa: (angry) you went to my mom she called the school, she called the hotel looking for Oliver’s parents

Ryan: jus let me talk to you please

Marissa: (yells) why do you hate him so much, what'did he ever do to you

Ryan: there is no Natalie

Marissa: your becoming pathetic (tries to get passed Ryan who's in her way)

Ryan: ask him, ask him to show you his year book, she’s not there she’s not real, he made her up (Marissa doesn’t say anything)

(Julie comes out)

Julie: Marissa inside your in big trouble, Ryan go home

Marissa: no you know what Ryan you stay I’m going (she gets in the car)

Julie: Marissa (yells) Marissa get back here

(the sound of a car starting)

Julie: (yells) get back here

(Marissa drives off, Julie goes back inside and Ryan just stands there, he looks up and sees that Sandy saw the whole thing, Sandy walks away disappointed)


CUT TO: The penthouse - Marissa is urgently knocking on the door, after a while Oliver opens it

Marissa: hey

Oliver: hi

Marissa: (upset) do you mind if I stay here tonight

(Oliver motions for her to come in and she walks in. we pan out on the door shutting)


CUT TO: The pool house the next morning - Ryan is lying on the bed and we hear a knock. Ryan sits up and slides to the edge of the bed. Sandy comes in

Sandy: uh I thought you might want some breakfast (hands him food and a coffee)

Ryan: (sighs) thanks

(Sandy sits in the chair and drinks his coffee)

Ryan: I shouldnt'a gone over there last night

Sandy: do you wanna talk about it

Ryan: not really

Sandy: Ryan, I promise I will do everything I can to help you but I-I-I cant help you if you don’t talk ta me, if you don’t tell me what’s goin on

Kirsten: (knocks) Ryan I thought you might like some...uhhh coffee

Sandy: great minds

Kirsten: (smiles) Luke’s here to see you

Ryan: (gets up) thanks you guys

(Ryan is now walking towards Luke in the hallway)

Luke: hey man (they shake hands) how'd it go last night, what'd she say

Ryan: she didn’t believe me...an then her mom started in an she ran away

Luke: ta Oliver’s

Ryan: I don’t know

Luke: we- so let’s go find out

Ryan: an then what, she wants ta be with him she’s gonna be with him

Luke: so your jus gonna give up

Ryan: what else can I do she’s not gonna listen'ta a word I have ta say

Luke: well...she’s gonna listen'a me, see ya (leaves)

(Ryan sits on the step)


CUT TO: The penthouse - Marissa and Oliver are eating breakfast

Oliver: so if we leave for LA after our massages we can check inta my parent’s suite around 2

Marissa: wait your parents have their own private suite in LA to

Oliver: yeah yeah they have private suites in all their hotels, London, Paris

Marissa: oh I wish we could go to Paris

Oliver: we can, it’s only fifteen hours away

Marissa: (smiles) yeah as long as we're back by Monday right

Oliver: look if uh if you don’t wanna go jus say so we don’t have to

Marissa: no I do I jus...cant

Oliver: why not, you've ben sayin you wanna get away from your mom and from Ryan, an this way it'll jus be you an me (smiles) in Paris

(Marissa's phone rings)

Oliver: hey don’t answer that it’s probably your mom

Marissa: (checks the call ID) its Luke uh (answers) hey

Oliver: Marissa

Luke: (driving) where are you, are you ok?

Marisa: I’m fine I’m at the hotel

Oliver: why is he callin you?

Luke: Marissa you've gotta listen'a me, there is no Natalie Bishop Ryan was right

Marissa: (rolls her eyes) Luke don’t you start to

Luke: I’m tryin'a help you Marissa

Marissa: you really wanna help go to my moms pick up my clothes an tell her I’m fine

Luke: Marissa!

Marissa: Luke please

Luke: (sighs) ill-ill be there soon (hangs up)

Marissa: (hangs up) (Oliver looks at her) he’s jus dropping off some clothes

Oliver: well if you don’t wanna stay

Marissa: (smiles) no I do! I do I jus can’t fly ta Paris right now, I’m sorry

Oliver: well its cold right now anyway, we'll go in the spring (Marissa looks at him, almost as if she’s beginning to see what Ryan does)


CUT TO: Kirsten's office - Kirsten walks in and it’s completely different

Kirsten: (suprised) unbelievable

Julie: (pops up form behind a chair) oh don’t look its not finished I wanted you to be suprised when you walked in on Monday

Kirsten: I am....Julie its gorgeous (Julie smiles) did you do all this today

Julie: oh well I was suppose to have Marissa this weekend an that didn’t happen an...I haven’t heard from your father all day so then I thought why not work right, take my mind off things...so have you heard from your father, have you talked to him today

Kirsten: uh no, no not today but

Julie: but what is-is is he alright did something happen

Kirsten: no he’s fine its jus

Julie: what

Kirsten: ...he doesn’t like confrontation...Julie you wanna sit down

Julie: why, what’s going on (Kirsten tries to speak but nothing comes out) (realises) no is-is is he breaking up with me (Kirsten motions yeah) or are you doing it for him

(Caleb comes in)

Caleb: Kiki I saw your car (to Julie) hello darling (looks at Kirsten) I tried to call you earlier but

Julie: don’t bother Cal (puts her hand up) Kirsten’s already done your dirty work for you...because obviously your not man enough to do it yourself

Caleb: (sighs) I’m sorry

Julie: you should be...god I deserve so much better from you....from both of you, enjoy your office I quit (leaves)

(Kirsten raises her eyebrows at Caleb)


CUT TO: The Cohen house - Summer Seth and Anna are in the living room watching a cartoon. Sandy comes in

Sandy: hello ladies, Seth

Seth: dad don’t call me a lady

Anna: hey Mr. Cohen

Summer: hey Sandy (Seth waves)

Sandy: so the uh comic book education continues

Seth: mm-hmm

Anna: mm batman the animated series

Seth: yeeeesss girls night out in which bat girl an super girl team up to combat the forces of evil an delight Seth Cohen

(Anna doesn’t look happy, Sandy notices)

Summer: is super girl wearing doc martins

Seth: yes, yes she is Summer

Summer: hmm

Seth: an a mid-driff bearing t shirt an a mini skirt

Summer: hmm

Seth: it’s excellent

Summer: well no wonder you like comics super perve

Seth: (mouths 'that’s right') dad we're all gonna have lunch um do you know if there’s

Sandy: (arms folded) can I see you, now

Seth: kay

(they are now near the kitchen)

Seth: what, what'did I do

Sandy: you hurt that poor girls feelings out there (points)

Seth: who dad, Summer? please

Sandy: no, no Anna

Seth: I didn’t say a word ta Anna

Sandy: exactly, how do ya think that makes her feel to watch you flirtin with another girl right in front'a her

Seth: ok dad, I was not flirting

Sandy: Seth

Seth: dad, Summer an I are friends

Sandy: that’s not what it looked like

Seth: kay great (shakes his head) I’m not talkin about this anymore

Sandy: of course your not talkin'a me about it no ones talkin'a me about anything lately, if you wanna go ahead an flirt with Summer you go ahead-

Seth: ok why are we still talking about it?

Sandy: because I’m your father an I’m responsible for you, an if I see somethins goin on with you we are gonna talk about it!

Seth: ...do you think that this is about me...or could this be about Ryan

Sandy: no, it’s about you!

Seth: ok...but just incase it’s a little bit about Ryan (shrugs) I think he'll come to you when he’s ready (pats Sandy on the arm)

(Sandy pats Seth on the back and Seth walks out)


CUT TO: Julie’s house - Luke is at the door. Julie opens it and you can see she’s been crying

Luke: hey Mrs. Cooper

Julie: (upset) hey

Luke: you alright?

Julie: (sniffs) hard day, come on in ill get Marissa's things for you

(Luke walks in and Julie closes the door. we are now in Marissa's room. Luke is stretched out on Marissa’s bed and Julie is organising Marissa's clothes)

Julie: well I have to say I’m very impressed that you an Marissa are still friends

Luke: yeah I’m impressed she forgave me

Julie: maybe one day she'll forgive me to

Luke: for what?

Julie: (laughs) well I haven’t exactly ben the best mom have I (sighs) or the best wife or the best girlfriend for that matter (laughs)

Luke: you an Mr. Nichol

Julie: yeah, it’s over...which means that...in the past six months I’ve lost my husband...my daughter...my boyfriend an my job (cries) I’m sorry no, I shouldn’t be telling you all this

Luke: no, no its ok (gets off the bed) the past few months have ben rough on everybody

Julie: yeah, yeah they have (sniffs) thankyou for listening...I haven’t had anyone ta talk to in so long

Luke: well...you can talk ta me I don’t know what good it'll do but (smiles)

(Julie smiles then kisses him on the cheek, they pull away from that and just stare into each others eyes)

Julie: you should go, Marissa's waiting

(Luke picks up the bag and leaves)


CUT TO: Lobby of the hotel - Marissa goes to the front desk to find out if her clothes have been dropped off yet

Marissa: hi I’m Marissa Cooper I’m staying in the penthouse with Oliver Trask, I was jus wondering if someone dropped off a bag for me

(hotel phone rings)

Girl: sorry one moment (answers) thankyou for calling this is Natalie, can you hold please

(Marissa sees the gold name tag that says 'Natalie')

Natalie: (hangs up) let me check for you miss Cooper

Marissa: Natalie, do you know Oliver Trask

Natalie: (smiles) yeah since he was just a little guy, I use to baby-sit him, you don’t wanna know how old I am

Marissa: ...your last name isn’t Bishop is it?

Natalie: yes, why do you ask?

(Marissa doesn’t say anything. she is now coming back into the penthouse. she looks worried)

Oliver: hey

Marissa: hey

Oliver: I was jus callin your cell, where'd you go I got outta the shower an you were gone

Marissa: oh I jus went down stairs to see if they had my bag, but they didn’t

Oliver: oh you didn’t have'ta do that they'll bring it up (Marissa nods) you ok?

Marissa: yeah I’m fine...its jus (less worried) it’s just the weirdest thing happened, so you know the concierge at the front desk her names Natalie, Natalie Bishop the same as your ex girlfriend right, it’s just how weird is that

Oliver: yeah I know what your thinkin but

Marissa: there is no ex girlfriend is there

Oliver: Marissa I can explain

Marissa: (frowns) I have to go

Oliver: (grabs her arm) no no no please ok I’m sorry (holding her hands) I always do this (let’s go of her hands and hits his head repeatedly) why do I always do this

Marissa: (worried) Oliver stop it (Oliver screams) Oliver stop

Oliver: (stops) ok

Marissa: alright, its ok I’m not going anywhere (scared) so why don’t you just go get changed an then uh then we can go

Oliver: (softly) I’m so sorry

Marissa: it’s ok

Oliver: ok ok (begins to walk away)



Marissa: yeah

(Marissa watches him leave the room, as soon as he does she gets her phone from her bag and dials a number)

Marissa: (breathing heavily, scared) pick up


CUT TO: The pool house - Ryan is lying on his bed, we hear the phone ringing, he looks over and sighs, he lays there and lets it ring then finally decides to answer it

Ryan: hello

Marissa: (urgent) Ryan it’s me

Ryan: (sits up, worried) what’s goin on where are you

Marissa: (upset, scared) I’m at the hotel, I can't really talk right now but its Oliver he’s...you were right an now he wont let me leave

(in the background we see Oliver come back into the room)



Oliver: hang up

(Marissa turns around and sees that Oliver has a gun, she looks terrified)

Oliver: (walking over to her and waving the gun) hang up the phone, please

(Marissa takes the phone away from her ear and is breathing heavily just starting at the gun)

Oliver: give me the phone

Marissa: wh-what're you doing

Ryan: (listening through the phone) what’s goin on Marissa?

Oliver: PLEASE give me the phone



(Marissa reluctantly hands the phone to Oliver)

Oliver: bye Ryan (hangs up)


CUT TO: The Cohen house - Kirsten, Seth, Sandy and Anna are in the kitchen/dining room preparing for lunch

Kirsten: its to bad that Summer couldn’t stay there’s so much food

Seth: never fear mom (rubs Anna’s shoulders) Anna’s here

Anna: you noticed (pulls away)

Sandy: hey Seth why don’t you go get Ryan

Seth: ok (to Anna) hey will you come with me

Anna: yeah sure maybe then we can be alone for like ten seconds

Seth: hey, I’m sorry about the Summer thing ok you know how excited I get turning people onto comics

Anna: I know how excited you get turning Summer on yeah

Seth: ok that’s not fair, I thought we were all friends

Anna: no! she’s your friend, I am your girlfriend there’s a difference or there should be

(Ryan rushes in)

Sandy: hey foods here, where you goin

Ryan: (picking up car keys) I think Marissa's in trouble I’m jus gonna make sure she’s ok

Sandy: give me the keys

Ryan: no I have to go ok

Sandy: (sternly) give me the keys

Ryan: you said if I needed help I could come to you

Sandy: (more sternly) give me the keys

(Ryan hands them over)

Sandy: ill drive


CUT TO: The penthouse - Oliver is walking around with the gun and Marissa is sitting on the couch scared

Oliver: (upset) I’m sorry ok I’m so sorry, I just heard you on the phone with him an I didn’t know what to do

Marissa: (upset) that’s ok so why don’t you jus put the gun down an we can talk about it

Oliver: no-no I cant you'll leave

Marissa: Oliver I have to go some time

Oliver: what ta him (Marissa is crying) ta him right (points to himself) what about me huh

Marissa: you an I are friends we will always be-

Oliver: (yells) friends, friends Marissa I’m in love with you (Marissa is crying) how could you not know that, I’ve always ben...your the one who gets me, the only one who gets me (sniffs) your the only thing in my life that I love

Marissa: (crying) then why would you wanna hurt me

Oliver: I don’t, I never would (holding out the gun) this isn’t for you this'is for me cause if you leave I will have nothing else to live for so you have to promise me you will not leave

(phone rings. Oliver cries and Marissa looks at it)


CUT TO: The hotel lobby - Ryan is on a phone, and Sandy is standing with him

Ryan: there’s no answer, they're not pickin up

(Sandy nods and walks over to the front desk. Ryan follows)

Sandy: scuse me my names Sandy Cohen (shows his ID) an we got an emergency call from the penthouse about twenty minutes ago an now no ones answering is there any chance at all you could let us in up there

Natalie: I’m sorry sir but without the guests permission we're really not able to

Ryan: (desperate) please we have a friend up there in trouble if you could uh ju (sees the name tag) wait wait your Natalie (Natalie smiles) Natalie Bishop

Natalie: (nods) are you a friend of Oliver’s

(Ryan nods. we now see Natalie, Ryan, Sandy and 2 security guards getting off the elevator on the penthouse floor. they walk to the door)

Natalie: (knocks) Oliver are you there it’s Natalie

Oliver: uh (Marissa stands)

Natalie: Oliver I’m coming in (grabs the card)

Oliver: uh no no that’s ok um I’m fine I jus got out of the shower

Marissa: (whispers) Oliver please

Oliver: (puts the gun to his mouth) shhh

(Marissa is breathing heavily and crying)

Natalie: I guess he’s fine

Sandy: well thanks for checking um...we'll go

Ryan: (not giving up) no, no (yells) Marissa!

(Inside Oliver looks worried, but Marissa looks hopeful now she knows Ryan is there)

(Outside Ryan and Sandy wait for a response, there is none)

(Inside they both remain quiet)

Ryan: (desperately yells) Marissa!! {this is a powerful moment, in this one word we feel how much Ryan cares for Marissa and how desperate he is to hear her voice}

(Inside Oliver remains quiet, Marissa looks as though she wants to answer, but she can’t

Sandy: alright let’s go

Marissa: (desperately yells) Ryan! (crying) he’s got a gun

Security guards: let’s go

Oliver: (screams) oh why did you do that! why!

Marissa: (crying) I’m sorry, please jus put the gun away an let them in

(the security guards come through the door, followed by Ryan, Sandy and Natalie)

Security: (aims there guns) sir don’t move, put the gun down

Marissa: Ryan! (cries)

Oliver: or what your gonna shoot me (puts the gun to his head) let me save you the trouble

Security: come on son

Sandy: Oliver you don’t wanna do that

Security: put the gun down, now!

(Marissa is watching Oliver, scared. Oliver is upset and still has the gun to his head)

Oliver: (whispers to Marissa) I’m sorry

Ryan: Oliver put the gun down man

Oliver: why man, I’m doin you a favour

Ryan: why would you wanna do that you hate me (Oliver closes his eyes) that’s right if you do this you wont hurt me you'll hurt Marissa the one person that cares about you an I know you don’t wanna do that (Sandy watches Ryan) Oliver put the gun down man

Oliver: you don’t know anything about me man

Ryan: I know what its like to be abandoned by your parents, your friends...an have no one in your life who believes in you (Marissa looks at Ryan with tears in her eyes) but you put the gun down you get a second chance

(Oliver stands there crying, Ryan looks at him, Marissa looks at him, Sandy looks at him. he finally puts it on the floor. the security guards rush in to take it away, Marissa runs to Ryan)

Marissa: (crying) I’m sorry (he hugs her) I’m so sorry

Ryan: it’s ok

(Oliver is led out by the security guards, he’s still upset. Marissa is crying on Ryan’s shoulder and Ryan is holding her)


CUT TO: The Cohen house - Seth and Anna are in the dining room and Kirsten just got off the phone in the living room

Kirsten: (hangs up) Marissa's ok, her moms got her... an the police are taking Oliver to the hospital (stands up) I’m gonna clean up the pool house before they get here

Seth: (getting up) I should give Summer a call

Anna: what! why?

Seth: to let her know Marissa's ok

Anna: she doesn’t know Marissa's not ok

Seth: yeah but don’t you think she would wanna know there best friends

Anna: (getting up) you know what call her I’m leaving

Seth: Anna wait, will you jus wait one second this huge thing just happened

Anna: (yells) yeah an the first thing you do is decide to call Summer! (Seth doesn’t say anything) come on Seth...look...I think your a great guy...but I’m not gonna stand here an pretend like I’m your girlfriend when I’m not...at least not anymore (softly) ill see you in school

(Seth just stands there)


CUT TO: The pool house - Ryan comes in and Seth is on the bed reading, waiting for him

Seth: hey, I was wondering where my copy of Kavalier an Klay went

Ryan: (sighs) you gave it to me, you said I couldn’t be your friend until I read it

Seth: mm-hmm an have you

Ryan: ben a little distracted

Seth: well it’s a good story Ryan (Ryan sits in the chair) it’s the tale'a two young men who couldn’t be more different but they learn'a overcome their differences they team up and essentially become brothers not unlike you an me...except that I blew it

Ryan: (sighs) its ok

Seth: no its not (moves to the edge of the bed) ever since the day you got here you 've totally had my back...an I just I promise you...from now on I will never fail you again...I am so sorry

(Ryan makes an 'its ok' motion then sits forward and sighs)

Seth: so do you wanna tell me about your night or shhh since I already heard about it could we jus skip to my break up with Anna

Ryan: really? Anna broke up with you?

Seth: now why would you just assume Anna broke up with me

Ryan: Seth come on

Seth: hmm what'does that mean (raises his eyebrows)

Ryan: (stands) what, she didn’t break up with you

Seth: no she did, but your spose'ta have my back man...so uh-hm the three of us...

(Ryan sits next to him on the bed and we fade out on them talking - awww). 

Fait par estel6317

Kikavu ?

Au total, 63 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

whistled15 
28.08.2022 vers 16h

cordelia 
17.06.2022 vers 19h

Neelah 
19.02.2021 vers 18h

Ocepk80 
08.02.2021 vers 12h

cartegold 
21.04.2019 vers 22h

Terilynn 
16.04.2019 vers 16h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

diana62800 
elyxir 
estel6317 

Découvre les cadeaux cachés sur Hypnoweb !
Activité récente
Actualités
Biopic sur Janis Joplin

Biopic sur Janis Joplin
L'actrice Shailene Woodley (Kaitlin) a été choisie pour incarner Janis Joplin dans un biopic...

Nobody Wants This, prochainement sur Netflix

Nobody Wants This, prochainement sur Netflix
Adam Brody (Seth) revient sur les écrans avec la comédie romantique Nobody wants this, disponible le...

Nikki Reed est enceinte

Nikki Reed est enceinte
L'actrice Nikki Reed (Sadie) et son mari Ian Somerhalder vont être à nouveau parents. C'est dans un...

Peter dans Greys Anatomy

Peter dans Greys Anatomy
Peter Gallagher vient de décrocher un rôle récurrent dans la 18ème saison de Grey's Anatomy. il...

Shailene sur Netflix

Shailene sur Netflix
Shailene Woodley devrait apparaître cet été sur la plateforme Netflix dans le film La Dernière...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

ShanInXYZ, 04.12.2024 à 03:19

Nouveau mois sur le quartier Doctor Who : Calendriers, jeux et infos sur l'épisode de Noël, passez voir le Docteur

pretty31, 04.12.2024 à 11:08

Une nouvelle bannière est en vote pour le quartier HypnoClap, merci pour votre aide

Locksley, 04.12.2024 à 13:14

Chouette bannière pretty, bravo !

choup37, 04.12.2024 à 16:02

Nouveau sondage spécial Noel à Kaamelott ouvert à tous et toutes, calendrier, pdm et survivor, on vous espère nombreux

Evangeline, Avant-hier à 17:21

Hello! Nouvelle PDM et nouveau sondage sur Outer Banks! N'hésitez pas à passer! Bon we à tous!

Viens chatter !